Dan sprječavanja nastanka otpada

Otpad ima ogromni utjecaj na okoliš i predstavlja problem diljem svijeta – to više nisu nikakve novosti. Jedini razumni odgovor na to je izbjegavati otpad u što većoj mjeri. Stoga Müller 28.02.2022. po prvi put uvodi Dan sprječavanja nastanka otpada!

Ovaj dan uzeli smo si kao povod da ukažemo na važnost sprječavanja nastanka otpada i time potičemo svijest i djelovanje u svrhu zaštite okoliša. Saznajte više o utjecaju otpada na okoliš i kako se on može smanjiti, kao i što Müller poduzima u tu svrhu. Osim toga Vam predstavljamo kod nas dostupne robne marke, koje posebnim dizajnom ambalaže i proizvoda znatno doprinose sprečavanju nastanka otpada. Osim toga, otkrijte i savjete za sprječavanje nastanka otpada i pravilno odvajanje otpada u svakodnevici.
U nastavku saznajte:

  • Kako otpad utječe na okoliš?
  • Kako se utjecaj otpada na okoliš može smanjiti?
  • Savjeti za sprječavanje nastanka otpada u svakodnevici
  • Müllerove mjere sprečavanja nastanka otpada
  • Müller robne marke
  • Robne marke za njegu kose
  • Robne marke za njegu lica
  • Robne marke za njegu tijela i higijenu
  • Robne marke prehrambenih proizvoda
  • Robne marke za Vaše kućanstvo
  • Društvene igre iz odgovorne proizvodnje
  • Održivost u Mülleru
Kako otpad utječe na okoliš?
Nastanak i/ili pogrešno zbrinjavanje otpada na razne načine šteti prirodi i njezinim živim bićima. Mora puna plastike i ogromna odlagališta otpada više nisu rijetkost. Sve što se odlaže u otpad, a posebno preostali otpad, smatra se trošenjem resursa, budući da preostali otpad završava u spalionici i to često nakon samo jednom iskorištenog materijala.

Međunarodna organizacija Global Footprint Network svake godine izračunava i objavljuje Dan ekološkog duga („Earth Overshoot Day“). Prema njihovim podacima čovječanstvo trenutno iskorištava 74% više bioloških resursa, nego što priroda može obnoviti unutar jedne godine – kao da na raspolaganju imamo 1,74 Zemlje, a ne samo jednu.

Kako se utjecaj otpada na okoliš može smanjiti?

Najbolji otpad je onaj koji nije ni nastao. Sprečavanje nastanka otpada moguće je u bilo kojoj životnoj situaciji – bilo to u kućanstvu, uredu, školi ili na putu. Međutim, to je tek prvi korak u ciklusu sprečavanja nastanka otpada, jer se otpaci ne mogu uvijek izbjeći u potpunosti, npr. kada ambalaža proizvoda ima određenu zaštitnu funkciju.

Ipak, pravilnim odvajanjem otpada znatno možemo doprinijeti zaštiti resursa i klime i time utjecati na smanjenje otpada.

Jer:

  • Neispravno zbrinute ambalaže gube se u ciklusu što dovodi i do gubitka dragocjenih resursa.
  • Pravilnim odvajanjem otpada povećava se količina recikliranih materijala, koji se mogu koristiti umjesto primarnih sirovina za proizvodnju novih proizvoda. To štedi energiju i čuva okoliš.

„Svako kućanstvo svaki dan može poduzeti nešto za očuvanje okoliša – više nego što mnogi misle. Važna je stvarno svaka ambalaža, koja pravilno zbrinuta ulazi u proces recikliranja“, objašnjava Axel Subklew iz inicijative „Odvajanje otpada je djelotvorno“ („Mülltrennung wirkt“). Zlatno pravilo ispravnog odvajanja otpada jednostavno glasi: Žuta kanta ili žuta vrećica namijenjene su isključivo korištenim i potrošenim ambalažama, koje nisu napravljene od papira, ljepenki, kartona ili stakla. Pojedini dijelovi ambalaže trebali bi se zbrinjavati odvojeno.







Savjeti za sprečavanje nastanka otpada u svakodnevici


Potrošačke navike igraju veliku ulogu u proizvodnji otpada. Nekoliko jednostavnih savjeta za kupovinu pomaže smanjiti vlastiti doprinos „rasipničkom društvu“. Tu prije svega vrijedi po mogućnosti izbjeći ambalažni otpad:

  • Upcycling: oblik reciklaže sirovina (Recycling). Naizgled beskorisni otpadni proizvodi uz pomoć Upcyclinga se pretvaraju u nove sirovine. Primjer toga su setovi za izradu „EcoCreate“ robne marke Ravensburger, pri čemu se otpadni proizvodi, kao npr. prazni tetrapaci mlijeka ili role toaletnog papira ponovno iskorištavaju za izradu novih projekata.
  • Kupovati proizvode bez ambalaže, umjesto bogato zapakiranih proizvoda. Nastaje sve više dućana koji nude i prodaju nezapakirane proizvode.
  • Koristiti platnene umjesto plastičnih vrećica – one se mogu ponavljano koristiti i prema potrebi popravljati.
  • Kupovati pića u ambalaži pogodnoj za višekratnu upotrebu, primjerice od stakla, ili prijeći na uređaje za gaziranje vode.
  • Kod sapuna, gelova za tuširanje i šampona davati prednost refill pakiranjima ili koristiti krute proizvode.
  • Umjesto plastičnih, kupovati četkice za zube od drveta.
  • Proizvode kao mlijeko i jogurt uz plastične čašice moguće je kupiti i u staklenim čašama ili bocama.
  • Unaprijed planirati kupovinu i potrošnju prehrambenih proizvoda, kupovati ispravne količine, kako bi se ostaci hrane sveli na minimum.
  • Užinu za školu ili mali podnevni obrok zapakirati u kutijicu, izostaviti aluminijsku foliju, prozirnu prijanjajuću foliju ili plastičnu vrećicu.

Müllerove mjere sprečavanja nastanka otpada

Upute za odvajanje kod Müller robnih marki


Müller će u budućnosti na ambalažama vlastitih robnih marki tiskati nove upute za odvajanje dualnih sustava. Simboli potrošačima jasno pokazuju kako ispravno odvojiti i zbrinuti ambalažu. Svrha logotipa ambalaže je dugoročno povećati količine prikupljenog otpada u žutim kantama i vrećicama. Ova mjera osim toga doprinosi i poboljšanju kvalitete prikupljenih resursa.

Recikliranje igra centralnu ulogu u održivom upravljanju Müllera. No, samo uz dosljedno odvajanje otpada i u privatnim kućanstvima ambalaže se mogu reciklirati, a potrošnja resursa i emisije stakleničkih plinova reducirati. Potrebno je hitno djelovati: u prosjeku 30% pogrešno zbrinutog otpada završi u žutoj kanti ili žutoj vrećici. To otežava ili sprečava recikliranje dragocjenih sirovina.

Prvi proizvodi s uputama za odvajanje, između ostalog higijenske maramice, kuhinjski papirnati ubrusi i toaletni papir marke „Softstar“, na tržištu su dostupni od siječnja 2022. Postupno ćemo integrirati upute za odvajanje na dodatnim ambalažama Müller robnih marki.  Jednostavni simboli potrošačima jasno pokazuju je li i kako ambalažu treba zbrinjavati – ovisno o vrsti materijala: u žutu kantu ili žutu vrećicu, u stari papir ili kontejner za staklo. I kombinacije različitih materijala jednostavno je otisnuti na ambalažu uz pomoć logotipa. Jedinstveni izgled uz to ostavlja snažan dojam kod potrošača i osigurava prepoznatljivost. Veća pakiranja proizvoda dopunjuju se i QR-kodovima, koji preusmjeravaju potrošače na informativne kratke filmove o dualnim sustavima. Oni dodatno predočavaju kupcima ispravno odvajanje otpada i recikliranje.
Müller robne marke
Ovdje možete vidjeti pregled Müller robnih marki koje posebno brinu o ambalaži proizvoda i očuvanju okoliša.
Njega kose

MELVITA KRUTI ŠAMPONI


Za ekologiju je poražavajući podatak da se 174 000 000 bočica šampona baci svake godine (od toga većina završi u morima, plivajući s ribama…). Jedan Melvita kruti šampon (55g) je isto kao i dva šampona (250 ml). Ovi su kruti šamponi 100% prirodni, biorazgradivi do 86% u 28 dana, organski certificirana i veganska formula. Ambalaža je plastic-free, 100% reciklabilna i napravljena je od 100% recikliranog papira. Sadrži 99.6% prirodnih sastojaka i organskih formula koje su biorazgradive, ne sadrže silikone te su veganske.

Njega lica
REN je 2018. odgovorio na rastuću ekološku krizu ambicioznim obećanjem da će proizvoditi
samo ambalažu dizajniranu da se može reciklirati, sadržavati reciklirane materijale ili ponovno
upotrijebiti. Brzina je bila važna, pa je određen rok do kraja 2021. godine da se smanji otpad
od ambalaže od kojeg 70% završava na odlagalištu. U prosincu 2021. REN je uspio u svojoj
ambicioznoj misiji.
Što je REN do sada postigao na svom putu održivosti:
• Reciklirao 45 tona plastike prenamjenom plastičnog otpada s odlagališta dajući mu drugi život
• Ušteđeno je 16 tona plastike dizajniranjem ambalaže prema svjetskim smjernicama za
recikliranje, podržavajući kružno gospodarstvo kako bi se spriječilo gomilanje otpada
• korištenje certificirane reciklirane plastike iz Infinity Recycling tehnologije. Tom tehnologijom
je preinačeno otprilike 3 tone plastičnog otpada 2021. sa samo jednim proizvodom: REN
RADIANCE KREMA ZA POSVJETLJIVANJE PODRUČJA OKO OČIJU
• Od 2018. godine, REN je prestao proizvoditi vrećice za uzorke čime je smanjio količinu
proizvedenog otpada za 4,4 milijuna tona, a 2021. uveo je prvu u svijetu 100% aluminijsko
pakiranje za uzorke čime je uštedio potencijalnih 900 kg plastike i podijelio ovu tehnologiju s
konkurentskim markama
• Postao prvi partner za ljepotu za LOOP – proizvode za kućanstvo i osobnu njegu koji se mogu
ponovno puniti
• Dobitnik je WWD 2021 Beauty Inc Awards zbog inicijative za održivost
Što je sljedeće:
Put se nastavlja u 2022. s imenovanjem izvršne direktorice Michelle Brett koja će podići clean
to planet na sljedeću razinu. To će uključivati predanost alternativnim i ponovno punijvim
pakiranjima i nabavljanje održivijih sastojaka.

REN CLEAN SKINCARE JE OSTVARIO SVOJU ZERO WASTE ZAKLETVU



Zero Waste znači da je 100% svih REN Clean Skincare
pakiranja sada reciklirano, može se reciklirati ili ponovno
koristiti.


Thalgo  je primjer održivosti


Sadrži Clean Beauty formulacije: Silicone-free, Phenoxyethanol-free. Proizvodi su pakirani u eco-friendly ambalažama od kartona koji je proizveden iz šuma kojima se održivo upravlja, koristeći lak na bazi vode za lakše recikliranje. Kao tvrtka Thalgo organizira i čišćenje plaža te podiže svijest o važnosti ekologije i čistog mora.  

MELVITA

Svakodnevna njega zahtijeva posebnu pažnju i nježnost; ne samo prema našem tijelu već i prema okolišu. Melvita, kao ugledan francuski brend organske kozmetike, pionir je u kreiranju prirodnih formula koje čine toliko toga dobroga za naše tijelo, a pritom ne štete okolišu. Melvitini stručnjaci su s vremenom učinili iskorak i posvetili se pažljivom pakiranju kozmetike. Značajno je smanjena količina kartona koja se koristi za pakiranja, a plastična ambalaža koja čuva kozmetičke proizvode je reciklabilna te je nastala recikliranjem. U kozmetiku su utkane prirodne, certificirane, organske formule bez sintetičkih mirisa ili bojila, mineralnih ulja, silikona, glikola, parabena, fenoksietanola, triklosana, PEG-a, EDTA, BHT… Melvitine formule obično sadrže 99 do 100% prirodnih sastojaka (a Cosmos standard zahtjeva minimalno 95%).

Prema istraživanju Ellen MacArthur Foundation i McKinsey Center for Business and Environment, podaci su zabrinjavajući. Rezultati pokazuju, ukoliko se globalno ne uključimo u smanjenje količine otpada, kako će 2050. u svjetskim morima biti više plastike nego riba.

CVJETNA VODICA DAMAŠČANSKE RUŽE

Cvjetna vodica damaščanske ruže je 100% prirodna i certificirano ekološka 99,9%. Za samo jednu bočicu potrebno je 125 cvjetova. Formula je bez umjetnih boja i mirisa. Bočica je tamno plave boje kako bi štitila sadržaj, a pored toga je izrađena od 100% reciklabilne plastike (kao i sve bočice svih Melvitinih cvjetnih i izuzetnih vodica).

Njega tijela
Kada govorimo o zdravlju, uvijek na prvom mjestu govorimo o unosu kvalitetne hrane u organizam. No, jeste li razmišljali koliko su za vaš organizam bitni proizvodi koje nanosite na kožu?
U našem asortimanu potražite proizvode koji brinu o sastojcima koje nanosite na tijelo, a koji istovremeno svojom recikliranom ili višekratnom ambalažom dugoročno brinu o našoj planeti i smanjuju nastanak bespotrebnog otpada.
Zaputite se u neku od naših poslovnica i uvjerite se u ekološki osvješten asortiman na našim policama!
Prehrana
Svakodnevno govorimo o zdravoj prehrani, a ona osim vrhunski biranih sastojaka podrazumijeva i ambalažu prikladnu brizi o očuvanju okoliša. Više informacija o brendovima koji brinu o očuvanju okoliša potražite u našem prirodnom kutku ili na odjelu drogerije na segmentu prehrane.
Kućanstvo
SOLARNA SVIJEĆA ZA GROBLJE GORI DO 1000 DANA
Elektroničke, a posebno solarne svijeće postaju sve popularnije. Njihova najveća prednost je dugo vrijeme gorenja, što im omogućuje da ne postanu otpad već nakon nekoliko dana korištenja. Solarna svijeća Vestina gori do 1000 dana, što je skoro 3 godine. Stoga je ekonomičniji, izdržljiviji i ekološki prihvatljiviji izbor.

POUZDAN, IZDRŽAVAN I EKOLOŠKI PRIJATELJ

Za svoj rad koristi sunčevu energiju, njome puni svoju punjivu bateriju i tako gori do 1000 dana, danju i noću. Otporan je na sve vremenske uvjete i gori čak i na kiši, vjetru, pa i snijegu. Solarna svijeća Vestina ima stakleno kućište koje je također prijateljski nastrojeno prema našem planetu jer se nakon upotrebe reciklira i prerađuje u nove staklene proizvode. Staklo ima i druge prednosti: teže je i stoga čini svijeću još težom i stabilnijom. Također osigurava da će izgled svijeće biti isti i nakon nekoliko godina, jer ne blijede i ne troše se.

ZAJEDNO MOŽEMO SMANJITI PUMPE OTPADNIH SVIJEĆA
Ako želite da svijeća gori na grobu neprekidno 1000 dana, morali biste za to vrijeme zapaliti najmanje 143 voštane svijeće – ali samo jednu solarnu. Vrlo je pouzdan i izdržljiv izbor, jer će plamen u njemu uvijek gorjeti, a mi ćemo biti bezbrižni, bez obzira na doba godine i vrijeme.
Pod motom "budućnost je zelena" Dr.Organic je pokrenuo inicijativu vraćanje vjere u prirodu, tzv. zelena revolucija dovela je do značajnog porasta ekološki savjesnih proizvoda koji su dobri za nas i za naš planet.
Etički proizvodi najfinije održive prirodne ekstrakte, poboljšavaju njihovu čistoću održavajući ih organskim i inzistirajući na tome da ostanu potpuno bez okrutnosti, jer brend vjeruje u luksuz koji ne šteti Zemlji.
"Zavjet za recikliranje " inspiriran je najboljim od onoga što priroda nudi, a dr. Organic pridonosi održivosti prelaskom na reciklirajuću ambalažu.
dr. Organic šamponi, regeneratori i sredstva za pranje tijela pakirani su u ambalaži izrađenoj od minimalno 35% PCT (PostConsumer Recycled) materijala. PCR materijal odnosi se na sve što stavljamo u naše kante za recikliranje, od boca za mlijeko preko praznih limenki do kartona. Poklopci na dr. Organic šamponima i regeneratorima također se mogu u potpunosti reciklirati. 
Smanjenje pakiranja
iz brojnih dr. Organic proizvoda uklonjeni su sekundarni kartoni kako bi se smanjio otpad od kartonske ambalaže.
Plastični poklopci na dr. Organic proizvodima u staklenkama od 50 ml, također će prijeći na aluminijske poklopce, kako bi se smanjila upotreba plastike gdje god je to moguće.
Dr. Organic sapuni su imali plastične omote, umjesto toga sada su u reciklirajućem i biorazgradivom kartonu.
Dr.Organic proizvodi koji su pakirani u tubama - prelaze na ekološki prihvatljivije PCR materijale i materijale od šećerne trske. Šećerna trska pomaže u zaštiti neobnovljivih resursa, ima 50% bolju prijemčljivost tiska na ambalažu izađenu od šećerne trske, a uz to ambalaža od šećerne trske absorbira štetni CO2 iz atmosfere i 100% je reciklirajuća. 
Društvene igre
UNO je postao zelen! Ovo posebno izdanje karata koje svi vole je napravljeno samo od papira i kao takvo može se 100% reciklirati. Celofanski omot oko karata zamijenjen je papirom kako bi bio ekološki prihvatljiv. Tinta na bazi soje koja se koristi za ove karte, daje bogate, prirodne boje koje su netoksične i prepoznatljive.

Kao i u klasičnim UNO kartama cilj je što prije riješiti se karata. I nemojte zaboraviti viknuti UNO.

Mideer puzzle

 
„Svijet pun otkrića, zabava i umjetnost ” moto je Mideer branda. Vođeni idejom da je svaka igračka umjetnost, pridaju veliku pažnju dječjim potrebama, ali i estetici.

Dizajn je temeljen na dječjoj psihologiji i razvoju kognitivnih sposobnosti u kombinaciji s edukativnim elementima te vizualnom umjetnošću. Maštovite ilustracije pune su detalja koji potiče djecu na istraživanje.

Puzzle su živih boja, bez oštrih rubova i sigurne za djecu. Većih su dimenzija prilagođenih dječjim ručicama, a dodatno su ojačane kako se ne bi oštetile. 

Svi Mideer proizvodi u skladu su s najvišim standardima kvalitete i sigurnosti te prolaze EU EN71 standarde. Puzzle su proizvedene od sigurnog, čvrstog kartona i papira, otpornog na vodu, habanje i koroziju.
Keeleco - plišanci iz odgovorne proizvodnje

Plišane igračke izrađene i punjene od 100% recikliranog materijala - 10 plastičnih bočica vode od 500 ml stvori dovoljno vlakana za 18 cm plišanu igračku!