Dan sprječavanja nastanka otpada
Otpad ima ogromni utjecaj na okoliš i predstavlja problem diljem svijeta – to više nisu nikakve novosti. Jedini razumni odgovor na to je izbjegavati otpad u što većoj mjeri. Stoga je Müller osmislio Dan sprječavanja nastanka otpada kako bi aktivno skrenuo pozornost na zaštitu okoliša i mjere za bolje sutra.

Ovaj dan koji se ove godine obilježava 26. veljače uzeli smo si kao povod da ukažemo na važnost sprječavanja nastanka otpada i time potaknemo svijest i djelovanje u svrhu zaštite okoliša. Saznajte više o utjecaju otpada na okoliš i kako se on može smanjiti, kao i što tvrtka Müller poduzima u tu svrhu. Osim toga Vam predstavljamo Müllerove robne marke, koje posebnim dizajnom ambalaže i proizvoda znatno doprinose sprečavanju nastanka otpada. Isto tako otkrijte i savjete i trikove za sprječavanje nastanka otpada i pravilno odvajanje otpada u svakodnevici.

Jer zaštita okoliša tiče se svih nas!

Kako otpad utječe na okoliš?

Nastanak i/ili pogrešno zbrinjavanje otpada na razne načine šteti prirodi i njezinim živim bićima. Mora puna plastike i ogromna odlagališta otpada više nisu rijetkost. Sve što se odlaže u otpad, a posebno preostali otpad, smatra se trošenjem resursa, budući da preostali otpad završava u spalionici i to često nakon samo jednom iskorištenog materijala.

Međunarodna organizacija Global Footprint Network svake godine izračunava i objavljuje Dan ekološkog duga („Earth Overshoot Day“). Prema njihovim podacima čovječanstvo trenutno iskorištava 75% više bioloških resursa, nego što priroda može obnoviti unutar jedne godine – kao da na raspolaganju imamo 1,75 Zemlje, a ne samo jednu.

Kako se utjecaj otpada na okoliš može smanjiti?

Najbolji otpad je onaj koji nije ni nastao. Sprečavanje nastanka otpada moguće je u bilo kojoj životnoj situaciji – bilo to u kućanstvu, uredu, školi ili na putu. Međutim, to je tek prvi korak u ciklusu sprečavanja nastanka otpada, jer se otpaci ne mogu uvijek izbjeći u potpunosti, npr. kada ambalaža proizvoda ima određenu zaštitnu funkciju.
Ipak, pravilnim odvajanjem otpada znatno možemo doprinijeti zaštiti resursa i klime i time utjecati na smanjenje otpada.


Jer:

  • Neispravno zbrinute ambalaže gube se u ciklusu što dovodi i do gubitka dragocjenih resursa.
  • Pravilnim odvajanjem otpada povećava se količina recikliranih materijala, koji se mogu koristiti umjesto primarnih sirovina za proizvodnju novih proizvoda. To štedi energiju i čuva okoliš.
Ambalaža koja nije pravilno odložena gubi se u ciklusu
„Svako kućanstvo svaki dan može poduzeti nešto za očuvanje okoliša – više nego što mnogi misle. Važna je stvarno svaka ambalaža, koja pravilno zbrinuta ulazi u proces recikliranja“, objašnjava Axel Subklew iz inicijative „Odvajanje otpada je djelotvorno“ („Mülltrennung wirkt“). Zlatno pravilo ispravnog odvajanja otpada jednostavno glasi: Žuta kanta ili žuta vrećica namijenjene su isključivo korištenim i potrošenim ambalažama, koje nisu napravljene od papira, ljepenki, kartona ili stakla. Pojedini dijelovi ambalaže trebali bi se zbrinjavati odvojeno.


Natrag na početak

Müllerove mjere sprečavanja nastanka otpada

1. Za višekratnu upotrebu u drogeriji uz SEA ME

Kao što je dosljedno održivo u industriji pića stoljećima: sustav za višekratnu upotrebu za kozmetiku i drogerijske artikle kao alternativa jednokratnoj uporabi i odlaganju ambalaže. Jeste li se ikada zapitali zašto prazne boce pića donosimo u depozit aparat, a ne i drugu ambalažu? SEA ME GmbH je to učinio i stoga razvija sustav za višekratnu upotrebu temeljen na depozitu za proizvode za njegu i čišćenje zajedno s trgovačkim partnerima kao što je Müller i brendovima istomišljenika koji također žele zamijeniti otpad za jednokratnu upotrebu zatvorenim ciklusima resursa. SEA ME GmbH upravlja "zerooo", sustavom za višekratnu upotrebu za drogerije, i vodi vlastiti brend SEA ME kako bi potaknuo korisnike, trgovce i dobavljače da također koriste proizvode za višekratnu upotrebu. Brend SEA ME bit će prisutan u svim poslovnicama Müllera od kraja prvog tromjesečja, nudeći visokokvalitetnu, prekrasno mirisnu njegu kože u ambicioznom dizajnu te, kao pionir, priprema proizvode za višekratnu upotrebu za drogerije. U svim poslovnicama Müllera, prazno se vraća uz polog od 0,50 € po povratnoj ambalaži, kao što je poznato iz svijeta pića. Zajedno s Müllerom uče se i provode teme kao što su rukovanje pologom za drogerijske artikle, postupak povrata praznih komada ili prihvaćanje koncepta od strane kupaca.

U sklopu vlastitog brenda, SEA ME GmbH dizajnira i "zerooo", zatvoreni sustav povratnih depozita za drogerijske i kozmetičke artikle, koji je otvoren za sve brendove s ozbiljnim strategijama održivosti. Kao robna marka koja sudjeluje, standardizirane spremnike za višekratnu upotrebu mogu se "iznajmiti" za vlastite proizvode sve dok se ne vrate kao prazni preko trgovačkih partnera, kao što su podružnice Müllera, u zerooo sustav čišćenja, gdje se temeljito očiste i zatim ponovo očiste. biti iznajmljen za ispunjavanje drugog recepta. Tvrtka je ponosna što ima Müllera kao trgovačkog partnera koji već pomaže u razvoju sljedeće evolucijske faze sustava za višekratnu upotrebu... stay tuned!
2. EcoCreate

Nova serija rukotvorina iz Ravensburgera fokusirana je na recikliranje: setovi potiču ljude da stvaraju rukotvorine koristeći ambalažu i ostatke materijala iz kućanstva. Na primjer, role toaletnog papira ili kutije za jaja mogu se transformirati u razne figure igračaka, cool piratske brodove ili lijepa bajkovita svjetla pomoću materijala iz Ravensburger setova.
Održiva zabava uz EcoCreate
Bočica šampona brzo postaje šarena riba uz EcoCreate
Sa svojim tematskim rukotvorinama, EcoCreate razigrano uključuje materijale za recikliranje koji se mogu pronaći u gotovo svakom kućanstvu. Na taj način djeca shvaćaju da rolice toaletnog papira, čašice od jogurta ili plastične boce nisu samo prazna ambalaža koja ide u smeće, već se mogu ponovno upotrijebiti.
3. Playmobil

Sa serijma proizvoda Wildtopia i Country, Playmobil se fokusira na održivost: serija proizvoda proizvedena je od najmanje 80% održivih i bioloških materijala, a folije za pakiranje izrađene su proporcionalno od reciklirane plastike iz odbačenih materijala. Osim toga, Wildtopia razigrano prikazuje svijet u kojem se priroda i životinje cijene i štite, na primjer odlaskom na veslanje do riječnih dupina umjesto posjeta dupinariju. Time se jača razumijevanje zaštite okoliša. 
Serije proizvoda koji su izrađeni od najmanje 80% održivih i bioloških materijala
Svoju popularnost Playmobil također koristi za promoviranje odvajanja otpada, a time i pravilnog zbrinjavanja nastalog otpada. 
4. Upute za odvajanje kod Müller robnih marki

Recikliranje igra centralnu ulogu u održivom upravljanju Müllera. No, samo uz dosljedno odvajanje otpada i u privatnim kućanstvima ambalaže se mogu reciklirati, a potrošnja resursa i emisije stakleničkih plinova reducirati. Potrebno je hitno djelovati: u prosjeku 30% pogrešno zbrinutog otpada završi u žutoj kanti ili žutoj vrećici. To otežava ili sprečava recikliranje dragocjenih sirovina.

Müller će u budućnosti na ambalažama vlastitih robnih marki tiskati nove upute za odvajanje dualnih sustava. Simboli potrošačima jasno pokazuju kako ispravno odvojiti i zbrinuti ambalažu. Svrha logotipa ambalaže je dugoročno povećati količine prikupljenog otpada u žutim kantama i vrećicama. Ova mjera osim toga doprinosi i poboljšanju kvalitete prikupljenih resursa.
Upute o odvajanju na pakiranju potiču na odvajanje otpada

Müller robne marke

Izbjegavanje otpada važno nam je, posebno kod vlastitih robnih marki, stoga neprestano razvijamo svoje proizvode i ambalažu.

Brojni proizvodi Body&Soul, AVEO, Duchesse, SensiDent, Terra Naturi, Blink, SoftStar i Hochgenuss pomažu u izbjegavanju otpada:

  • U suradnji s našim partnerom Incaseom, proizvodi Body&Soul često se mogu izbaciti iz plastike. Nova su pakiranja također manja, što znači da se koristi manje materijala. Uz pomoć uputa o odvajanju na ambalaži, potiče se kasnije odvajanje otpada kod kuće: Naša ambalaža za uljepšavanje dizajnirana je na takav način da se različiti materijali odvajaju izravno kada se ambalaža otvori.
  • Naš partner Ring također koristi obnovljive sirovine i reciklirani materijal za proizvodnju Body&Soul češljeva i pribora za kupanje. Visokokvalitetni materijali kao što je tekuće drvo, koje se sastoji od otpadnih materijala iz proizvodnje papira, promiču recikliranje i izbjegavanje otpada.
  • Kada je riječ o kremastim sapunima iz AVEO, napunite umjesto da kupujete nove: S vrećicama za ponovno punjenje štedimo više od 50% plastike u usporedbi s bočicama za doziranje.
  • Duchesse menstrualne čašice štede resurse i mogu se višekratno koristiti: izrađene su od visokokvalitetnog medicinskog silikona i time značajno doprinose izbjegavanju otpada i očuvanju resursa.
  • Drvena četkica za zube tvrtke SensiDent izrađena je od FSC® certificiranog bukovog drva. Čekinje ne sadrže naftu i pesticide i izrađene su od do 100% biološki obnovljivih sirovina, što pomaže u izbjegavanju plastike. Nadalje, preklopna kutija se može reciklirati.
  • Čvrsti proizvodi Terra Naturi kao što su šampon, regenerator i sredstvo za čišćenje lica sadrže 0% plastike i dvostruko su učinkovitiji od tekućih proizvoda u bocama. Time se također štedi mnogo vode tijekom proizvodnje. Vrećica za sapun izrađena je od 100% sisala i može se prati i ponovno koristiti koliko god želite.
  • Nadopunjavanje umjesto kupnje više vrijedi i za Blink vrećicu koncentrata za čišćenje stakla. Sa svojih 15g donosi uštedu na težini od najmanje 75% u usporedbi s klasičnom bocom za čišćenje u spreju, koja obično teži 60g. S našom vrećicom za ponovno punjenje uštedi se oko 5 tona plastike svake godine.
  • Prema motu „No plastic is fantastic“, artikl iz kategorije toaletnog papira SoftStar u potpunosti je bez plastike. Ambalaža je izrađena od papira i dizajnirana je da bude što kompaktnija. Osim toga, artikli iz SoftStar asortimana kuhinjskih ručnika, toaletnog papira i rupčića jedni su od prvih proizvoda Müllerovih vlastitih robnih marki koji imaju upute za odvajanje na ambalaži.

Novi proizvodi Müllerovih vlastitih marki uvijek su provjereni i dizajnirani za ekološke aspekte, uzimajući u obzir održivost. U isto vrijeme, željeni favoriti dobivaju održivi napredak u smislu pakiranja i sastava. Svijet se okreće, mi se okrećemo s njim. Za okoliš, za vas, za održivu budućnost!

Savjeti za sprečavanje nastanka otpada u svakodnevici


Potrošačke navike igraju veliku ulogu u proizvodnji otpada. Nekoliko jednostavnih savjeta za kupovinu pomaže smanjiti vlastiti doprinos „rasipničkom društvu“. Tu prije svega vrijedi po mogućnosti izbjeći ambalažni otpad:

  • Upcycling: oblik reciklaže sirovina (Recycling). Naizgled beskorisni otpadni proizvodi uz pomoć Upcyclinga se pretvaraju u nove sirovine. Primjer toga su setovi za izradu „EcoCreate“ robne marke Ravensburger, pri čemu se otpadni proizvodi, kao npr. prazni tetrapaci mlijeka ili role toaletnog papira ponovno iskorištavaju za izradu novih projekata.
  • Kupovati proizvode bez ambalaže, umjesto bogato zapakiranih proizvoda. Nastaje sve više dućana koji nude i prodaju nezapakirane proizvode.
  • Koristiti platnene umjesto plastičnih vrećica – one se mogu ponavljano koristiti i prema potrebi popravljati.
  • Kupovati pića u ambalaži pogodnoj za višekratnu upotrebu, primjerice od stakla, ili prijeći na uređaje za gaziranje vode.
  • Kod sapuna, gelova za tuširanje i šampona davati prednost refill pakiranjima ili koristiti krute proizvode.
  • Umjesto plastičnih, kupovati četkice za zube od drveta.
  • Proizvode kao mlijeko i jogurt uz plastične čašice moguće je kupiti i u staklenim čašama ili bocama.
  • Unaprijed planirati kupovinu i potrošnju prehrambenih proizvoda, kupovati ispravne količine, kako bi se ostaci hrane sveli na minimum.
  • Užinu za školu ili mali podnevni obrok zapakirati u kutijicu, izostaviti aluminijsku foliju, prozirnu prijanjajuću foliju ili plastičnu vrećicu.


Natrag na početak

Još tema o održivosti