Dan tropskih šuma 


Od 14. rujna 1989. godine na „Dan tropskih šuma“ ukazuje se na prijeteće uništavanje tropskih šuma. Dan akcije pokrenula je organizacija za zaštitu prirode i okoliša "WWF" i to na rođendan Aleksandra von Humboldta, jednog od najvažnijih njemačkih istraživača. Između 1799. i 1804. istraživao je prašume Južne i Srednje Amerike te je došao do mnoštva novih otkrića koja su Europljanima do tada bila nepoznata.

Zanimljive činjenice o prašumama

Kojim prijetnjama su izložene tropske šume?

Jedna od glavnih prijetnji je raskrčivanje šuma. Područje veličine 40 nogometnih igrališta smanjuje se svake minute. Razloga krčenja šuma je mnogo. Područja se pretvaraju u plantaže, koriste se za stočarstvo, tropsko drvo potrebno je za industriju papira ili namještaja, a tlo pod raskrčenim šumama zanimljivo je zbog prirodnih resursa poput aluminija.

Koja je važnost tropskih šuma? Kišne šume su "zelena pluća" zemlje.Tropske prašume su ključne za klimu. Oni suzbijaju klimatske promjene. Jer tropske šume proizvode 40% svjetskog kisika. Oni također vežu ugljični monoksid.Oni su i važno stanište za floru i faunu. Za više od polovicu svih životinjskih vrsta je prašuma dom. U prošlosti su već ugašene mnoge biljne i životinjske vrste. Zbog stalnog čišćenja velikih šumskih površina sve više i više staništa za životinje i biljke nestaje.
Upoznajte naše robne marke koje pomažu očuvanju okoliša
Mnoge marke u Mülleru vrlo ozbiljno shvaćaju zaštitu okoliša. U nastavku vam prestavljamo neke od brendova koje posvećuju posebnu pažnju zaštiti šuma:
Kneipp

Tradicionalna marka Kneipp više je od 125 godina sinonim za učinkovite, inovativne i prirodne proizvode za dobrobit i zdravlje, temeljene na holističkom učenju Sebastiana Kneippa. Naturopatska kompetencija i farmaceutsko iskustvo, vrhunski proizvodni postupci i pažljiv znanstveni nadzor osiguravaju kvalitetu Kneippovih proizvoda koja se održava već nekoliko generacija.

Za Kneippa je održivost vrlo važna - uključujući pakiranje proizvoda, naravno. Za etiketu gela za tuširanje "GoodBye Stress" nije potrebno sjeći nijedno drvo, jer je izrađeno od kamenog papira. Za proizvode za njegu usana, marka prirodne kozmetike oslanja se na ambalažu od travnatog papira. Uz to, više se pažnje posvećuje recikliranju ambalaže na raznim područjima. S razlogom je Kneipp nekoliko puta prepoznat kao zelena marka i zauzeo treće mjesto u istraživanju održivosti kozmetike za 2019. koje je proveo Facit Research.


Weleda

Weleda je jedinstvena tvrtka - ekonomski uspješna, dobrog srca i predana dobrobiti našeg planeta, našem okruženju i dobrobiti ljudi. Usvojili su 7 osnovnih principa koji su nepromjenjivi i obvezujući za sve koji rade za njih i jasno definiraju njihov način rada. Jedan od njih je visoki okolišni standard. Zemljišni resursi su ograničeni. Zahtijevaju zaštitu - za dobro ljudi i prirode. Ovu odgovornost shvaćaju ozbiljno, pa su postavili visoke ekološke standarde. Za njih održivi razvoj znači brigu o prirodnim resursima i njihovo očuvanje.
Tvrtka je predana prašumi Bornea. Cilj je spriječiti krčenje plantaža palminog ulja i na taj način očuvati stanište ugroženih orangutana. Palmino ulje je također važna sirovina u prirodnoj kozmetici. Budući da mnoge plantaže palminog ulja uništavaju prašumu, tvrtka koristi palmino ulje iz održive, kontrolirane organske proizvodnje od 2011. godine. Weleda surađuje s neprofitnom organizacijom BOS (= Borneo Orangutan Survival) Njemačka na stvaranju ravnoteže i zaštiti staništa orangutana. BRP se brine za osposobljavanje lokalnog stanovništva za održivu upotrebu resursa, poboljšanje ekonomske situacije, pošumljavanje prašume i, shodno tome, osiguravanje budućnosti orangutana.
Faber-Castell

Faber-Castell za izradu svojih drvenih olovaka koristi drvo s 100% FSC ili PEFC certifikatom. Tvrtka obrađuje 10.000 hektara vlastitih borovih šuma u Brazilu od sredine 1980-ih. Oni isporučuju sirovine za olovke i bojice i pokrivaju 86 posto globalne potražnje Faber-Castella za drvom. Svake godine u vlastitim šumama posade oko 300 000 sadnica. Faber-Castell svaki sat proizvodi kamion za drvo.
Uz pružanje resursa, Faber-Castell također ima važnu ulogu u poštivanju prirode i lokalnog društva. Trećina vlastitih šuma tvrtke ostaje netaknuta, pružajući stanište za oko 660 autohtonih životinjskih i biljnih vrsta. Redoviti dijalozi s dioničarima osiguravaju da lokalna zajednica također ima koristi od šuma Faber-Castella.
Vlastite šume tvrtke apsorbiraju 900 000 tona CO2 i tako neutraliziraju emisije iz globalnih proizvodnih pogona. Uz to, Faber-Castell pokriva 82 posto svojih globalnih energetskih potreba obnovljivim izvorima energije.
Carioca

Brend Carioca brine o okoliš proizvodeći bezdrvnim bojice u sintetičkoj smoli. Smanjuju utjecaj na okoliš, ai lako se šilje. Za mekano, glatko, intenzivno bojanje malih školaraca! :)
"DAN U ŠUMI" MIDEER OKRUGLE PUZZLE

Neka djeca istraže šumu i razliku dana i noći!

Zanimljive puzzle kružnog oblika maštovita su ilustracija puna detalja, koja potiče djecu na istraživanje. Puzzle su većih dimenzija te su dodatno ojačane kako se ne bi oštetile. Sadrže 150 komada i predviđene su za djecu stariju od 5 godina.
Planet Zemlja

Enciklopedija odgovara na 200 zanimljivih pitanja o Zemlji. Želiš li saznati zašto je nebo plavo ili kako kišne kapljice naprave špilju te zašto Zemlji treba Mjesec i kakva nas energetska budućnost čeka? Ova bogata i uzbudljiva enciklopedija prepuna je vrhunskih ilustracija, poticajnih tekstova i fascinantnih činjenica o našem planetu.
Keeleco - plišanci iz odgovorne proizvodnje

Plišane igračke izrađene i punjene od 100% recikliranog materijala - 10 plastičnih bočica vode od 500 ml stvori dovoljno vlakana za 18 cm plišanu igračku!

GREEN SCIENCE

Najnaprednija tehnologija danas uključuje prirodne resurse i brigu za održivi razvoj. Dijete se s ovim temama može upoznati sastavljanjem različitih proizvoda serije 4M "Green Science", primjerice uz robota koji se pomoću sunčeve energije spretno penje po užetu ili vozi poput trkaćeg automobila. Djeca će biti više nego uzbuđena zbog čuda stvorenih kombinacijom prirode i tehnologije! Time učimo našu djecu da budu svjesna različitih izvora energije koji ne štete našem zelenom planetu.

Briga za naš planet - naša nova slikovnica sa prozorčićima!

Nauči živjeti u skladu s prirodom i budi ekolog od malenih nogu!! Doznaj što je sve pošlo po zlu i kako možemo ispraviti vlastite pogreške! Planet Zemlja naš je jedini dom, no već dugo loše brinemo za njega. Zato uz ovu slikovnicu naučimo našu djecu kako očuvati naš planet Zemlju.

Procter & Gamble

Za P&G, zaštita okoliša ima najveći prioritet i stoga je sastavni dio robnih marki. Tvrtka si je postavila ambiciozni cilj da desetljeće bude neutralna prema ugljiku i ulaže u rješenja za zaštitu prirodne klime kako bi smanjila svoj ekološki utjecaj. Istodobno, P&G razvija proizvode s najboljim sastojcima koje znanost i priroda mogu ponuditi. Sljedeće desetljeće predstavlja ključni vremenski okvir za znanstveno utemeljene napretke u ublažavanju klimatskih promjena. Budući da se, prema današnjim tehnologijama, sve emisije ne mogu izbjeći do 2030., P&G je posvećen ulaganju u rješenja za zaštitu prirodne klime u sljedećih 10 godina , između ostalog, kako bi se postiglo smanjenje emisije stakleničkih plinova za 50%. Na taj način P&G uspijeva smanjiti utjecaj svojih aktivnosti i učiniti ga neutralnim za CO2 u sljedećih 10 godina do 2030. P&G robne marke olakšavaju ljudima donošenje održivih odluka u njihovom svakodnevnom životu za sebe i za zaštitu klime.

LOGOCOS

Naš dobavljač prirodne kozmetike LOGOCOS, koji ima robne marke LOGONA i SANTE, predan je zaštiti prašume. Tvrtka je aktivni član FONAP-a (Forum Sustainable Palm Oil) i RSPO (Roundtable Sustainable Palm Oil), koji se zalažu za uzgoj uljanih palmi što održivijim i osiguravaju da palmino ulje i sjeme palme budu dostupni u dovoljnim količinama kao održivo certificirane sirovine i tako im vratiti ugled.
Palmino ulje je najrasprostranjenija biljna mast na svijetu. Iz zrna i pulpe uljane palme godišnje se izvadi više od 50 milijuna tona palminog ulja. Gotovo polovica koristi se u proizvodnji kozmetike. Da bi udovoljila globalnoj potražnji, kišna se šuma mora povući na goleme plantaže palmi na mnogim mjestima, a na štetu klime i okoliša.
Nedavno je posebno robna marka SANTE učinila puno za zaštitu šuma smanjenjem broja sklopivih kutija. Uklonjen je sav višak preklopnih kutija, a preostale kutije pretvorene su u reciklirana vlakna (otpadni papir). U dekorativnoj kozmetici marke samo je jedan proizvod od 89 upakiran u sklopivu kutiju.
Schaebens

Schaebens je jedan od vodećih dobavljača kozmetike u Njemačkoj. Povijest srednjeg obiteljskog poduzeća seže u 16. stoljeće. Danas Schaebens, kao stručnjak za njegu lica, nudi visoko učinkovite proizvode za sve potrebe kože i najprodavanija je njemačka marka za njegu lica.
Schaebens je, naravno, svjestan svoje odgovornosti da i on bude lider u održivosti. Stoga je smanjenje ekološkog otiska sastavni dio poslovne strategije.
Schaebens je zajedno s ClimatePartnerom odlučio podržati amazonski projekt zaštite klime u Brazilu. Cilj projekta je zaštititi lokalnu šumu od paljenja i ilegalne krčenja šuma. Istovremeno, također zagovara pošumljavanje šumskog fonda. Podržavajući projekt, tvrtka želi uravnotežiti svoj ugljični otisak, pokazati društvenu odgovornost i pridonijeti zaštiti šuma. Tako je zaštićen jedan od najraznovrsnijih bioloških ekosustava na svijetu, a lokalno stanovništvo dobiva alternativne izvore prihoda.
Nature Box

Kao proizvođač certificiranih prirodnih kozmetičkih proizvoda, tema "održivosti" glavni je prioritet Nature Box -a. Svi proizvodi izrađeni su od prirodnih, hladno prešanih ulja i drugih sastojaka prirodnog podrijetla na bazi veganskih formula *. Kako bi postali još ekološki svjesniji, Nature Box zagovara koncepte održivog pakiranja. Na primjer, mnogi su proizvodi već dostupni u ekološki prihvatljivijim punionicama koje sadrže manje plastike od istog proizvoda u plastičnoj boci. Međutim, iznad svega, čvrsti gelovi za tuširanje, šamponi i regeneratori pomažu u smanjenju plastičnog otpada. Čvrsti šampon ili čvrsti regenerator odgovaraju 2 konvencionalne bočice (svaka po 250 ml) tekućih šampona ili gela za tuširanje. Dostupni su u recikliranoj ambalaži od papira s certifikatom FSC®, što znači da se koristi samo drvo i papir odgovornog gospodarenja šumama. A kroz suradnju s neprofitnom organizacijom Solidaridad, robna marka Nature Box podržava održivo uzgoj sirovina poput palminog ulja - i na taj način neizravno suzbija daljnje krčenje prašuma.


* bez sastojaka životinjskog podrijetla
** Fiksni komadi iz Nature Box -a za njegu kose i tijela
NIVEA


Kao vodeći brand za njegu kože s više od 100 godina iskustva, NIVEA je svjesna današnjih ekoloških izazova. NIVEA -in cilj oduvijek je bio ljepota i zdravlje kože. Naravno, tvrtka jako dobro zna da je zdrava koža moguća samo u zdravom okruženju. Stoga je za NIVEA -u važno da se kupci mogu brinuti o svojoj koži i istovremeno zaštititi naš plavi planet. U tu svrhu, robna marka nastavlja razvijati svoje proizvode, dosljedno smanjivati ​​svoj CO2 otisak i održivo poboljšavati sve proizvodne procese. NIVEA tuševi za njegu jedna su od mnogih sjajnih mjera: iznimno blagi, ekstra nježni, ekstra zeleni - svi NIVEA tuševi za njegu sada su 100% neutralni prema CO2. Predanost tvrtke zaštiti okoliša, zajedno s društvenom predanošću, također oblikuje proizvodne procese za NIVEA proizvode za njegu kože: Marka radi na daljnjem smanjenju ugljičnog otiska, uštedi energije, izbjegavanju rasipanja i odgovornoj upotrebi vode. Pakiranje, recepti i proizvodni procesi temeljito se preispituju. U tom kontekstu, Beiersdorf je zajedno s pet drugih proizvođača i svojim trgovačkim partnerom Müllerom razvio transportni sustav za višekratnu uporabu koji osigurava učinkovitije i održivije mreže isporuke temeljene na načelu kružnog gospodarstva. Srce inicijative je posebno razvijena takozvana GS1 Smart-Box, iza koje se nalazi obitelj kontejnera izrađenih od različitih plastičnih kutija. Korištenjem Smart-Box-a u potpunosti se oslobađaju transportne kutije, što znači da se drveće ne može posjeći.
The nu company

The nu company je tvrtka koja je želi dizajnirati zdrave proizvode i s fokusom na održivost. Iuz održivi pristup, poput upotrebe organskih sastojaka i rješenja za pakiranje bez plastike ipak je ekološka bilanca ostala negativna. Dovoljan razlog za nastavak rada na poboljšanju. Nadahnuti tražilicom Ecosia, osnivači su htjeli zasaditi drvo za svaki prodani proizvod. Od tada je na Madagaskaru posađeno stablo mangrova za svaki prodani proizvod.  Jeste li znali da stablo mangrove mogu pohraniti 4 puta više CO2 od tropskog drveća? Postoji 305 kilograma vezanog CO2 po proizvodu, što odgovara putovanju automobilom od Rima do Stockholma! Osim toga, mangrove su stanište mnogih ugroženih vrsta i čine osnovu plodnog tla za lokalno stanovništvo. The nu company do sada je zasadila gotovo milijun stabala! Lokalni partner koji je odgovoran za pošumljavanje je globalna nevladina udruga "Eden Projekti pošumljavanja".

pandoo

Prema WWF -u, gotovo svako drugo industrijski srušeno drvo prerađuje se u papir: uključujući kuhinjski papir, toaletni papir i rupčiće, koji nakon samo nekoliko sekundi uporabe završe u zaostalom otpadu. Salvatore Decker zapitao se nema li održivije alternative. Tako je 2017. godine osnovao tvrtku pandoo s kuhinjskim valjkom za višekratnu upotrebu od bambusa: Misija je smanjiti krčenje šuma i zagađenje okoliša nudeći svakodnevne proizvode iz Bodenskog jezera za višekratnu uporabu bez plastike i drva. Kako bi zaštitio tropske šume, pandoo se također oslanja na projekte pošumljavanja, kampanje sadnje drveća i, u svojim proizvodima, na brzorastuće sirovine poput bambusa. Ogoljena trava dnevno naraste do 1,6 m i može nastaviti rasti s pokošene stabljike. Zbog svoje svestranosti, bambus se može preraditi u čvrste slamke za piće i četkice za zube, ali i u vrlo mekan i upijajući kuhinjski i toaletni papir. Od svog osnutka pandoo je uspio doći do više od pola milijuna svakodnevnih heroja i zajedno s njima doprinijeti zaštiti tropskih šuma. Samo u 2020. uspjeli su spasiti 308 stabala od krčenja šuma i posaditi 1688 stabala. Pandoo proizvodi dostupni su u odabranim Müllerovim poslovnicama.

HYDROPHIL

HYDROPHIL karakteriziraju inovativni, održivi higijenski proizvodi. Mnogi proizvodi, na primjer dobro poznate četkice za zube, izrađeni su od bambusa umjesto drveta. Za razliku od drveća, korišteni bambus Moso raste posebno brzo u idealnim uvjetima rasta u svojoj matičnoj regiji Ningbo, bez uporabe umjetnog navodnjavanja i pesticida, a tijekom svoje dvogodišnje faze rasta doseže visinu do 20 metara. Zahvaljujući brzom rastu, bambus Moso veže tone CO2, što je višestruko više od kapaciteta skladištenja CO2 drveća u europskim regijama. Od jedne biljke može se napraviti do 1000 četkica za zube. Debljina cijevi dovoljna je za izradu četkice za zube iz jednog komada, tako da se ne koriste štetna ljepila. Moso bambus nije korisna niti krmna biljka, pa se proizvodnja bambusovih proizvoda ne natječe s lokalnom faunom ili tamošnjim ljudima. Ambalaža bez plastike izrađena od kraft kartona nije samo jedan od zaštitnih znakova tvrtke, već je i održivo izrađena od recikliranog papira s certifikatom FSC®. Pakiranje pasti za zube “Pure Mint” i “Sweet Herbs” sastoji se od 95% drva smreke, koje potječe iz šuma s certifikatom PEFC u EU. Ono najbolje u vezi s tim: Ne obara se dodatno drveće, već se koristi stolarski otpad. Drvena vlakna proizvedena kao otpadni proizvod miješaju se s bioplastikom na bazi šećera. Rezultat je biogranulat koji se rastopi i zatim ekstrudira u obliku cijevi. Za cijevi se ne moraju krčiti stabla. U usporedbi s konvencionalnim pakiranjem, cijev ima 40% bolju ravnotežu CO2.
Lavera

Prirodna kozmetika lavera posvećena je zaštiti klime. Zajedno sa Schutzgemeinschaft Deutscher Wald i ClimatePartner, šuma lavera se ponovo pošumljava u Njemačkoj i samo ove godine planira posaditi 30.000 stabala u jako oštećenim šumskim područjima. Postojeća šumska područja stručnjaci pažljivo analiziraju i zasađuju odgovarajućim drvećem koje se može prilagoditi klimatskim promjenama i povećanoj najezdi štetočina. Na taj način lavera ne samo da jača regionalni ekosustav, već i osigurava vitalna skloništa za životinje. Cijela se stvar financira putem fiksnog doprinosa, koji se sada slijeva u projekt šume lavera za odabrane proizvode. Prvo područje za sadnju nalazi se u Donjoj Saskoj (DE), samo otprilike 25 km od sjedišta tvrtke. Prvih 15.000 listopadnih stabala ovdje će biti posađeno u jesen 2021. godine. Područje trenutno ima mnogo mrtvih šumskih područja nastalih olujama, sunčevim zračenjem i ekstremnom sušom. Drugo šumsko područje je u blizini Hannovera (DE). Ondje potkornjak potiskuje mrtve smreke s listopadnim drvećem. Kupujte čvrste proizvode i dajte doprinos projektu šume lavera: Za svaki prodani čvrsti šampon i proizvod za tuširanje 10 centi se koristi za financiranje projekta šume. Promocija se odnosi na prodaju proizvoda u Njemačkoj i Austriji. Proizvode s kojima dajete doprinos šumskom projektu možete prepoznati po oznaci "Posadite drveće s laverom".

Bambus: održiva sirovina?

Sve se više tvrtki oslanja na bambus kao sirovinu za svoje proizvode, ali zašto? I zašto se bambus smatra održivim i može li spriječiti krčenje tropskih šuma?
Bambus je tropska ili suptropska vrsta biljaka iz porodice trava. U usporedbi s drvećem, brzo raste, preko metar dnevno. Zamislite koliko dugo treba stablu da naraste do iste veličine. Puno se više bambusa može srušiti bez ugrožavanja stanovništva, za razliku od stabala. Vrijedna je sirovina na više načina, uključujući činjenicu da sprječava krčenje tropskih šuma. Stoga se definitivno može opisati kao održiva. Također proizvodi 35 posto više kisika od konvencionalnih stabala.
Na primjer, stanovnici prašuma koriste bambus za izgradnju cijelih kuća i namještaja. Ova sirovina postaje sve popularnija i u Europi. Sada zamjenjuje plastiku u mnogim proizvodima. Primjena bambusa štiti naš planet, jer je za razliku od plastike, bambus potpuno biorazgradiv.
U Müller-u dobivate niz održivih proizvoda od bambusa različitih marki.

Drvo iz održivog šumarstva

Mnoge Müller marke dobivaju svoje sirovine iz održivog šumarstva.Kada su u pitanju proizvodi, često se govori o "drvu s certifikatom FSC®". "FSC" (= Forest Stewardship Council) međunarodna je neprofitna organizacija, a isto se označava i sustav certificiranja koji je razvila organizacija i FSC® znak (logotip).Ako se kupac odluči kupiti drvo ili papirne proizvode s FSC® naljepnicom, on podržava održivo korištenje šumskih resursa. FSC® osigurava korištenje šuma u skladu sa socijalnim, ekonomskim i ekološkim potrebama sadašnjih i budućih generacija."Blauer Engel" je ekološka oznaka savezne vlade već više od 40 godina i može pružiti smjernice u održivoj nabavi.Proizvodi izrađeni od recikliranog papira s "Plavim anđelom" jamče da su papirna vlakna proizvoda dobivena od 100% otpadnog papira.