Dan tropskih šuma 


Od 14. rujna 1989. godine na „Dan tropskih šuma“ ukazuje se na prijeteće uništavanje tropskih šuma. Dan akcije pokrenula je organizacija za zaštitu prirode i okoliša "WWF" i to na rođendan Aleksandra von Humboldta, jednog od najvažnijih njemačkih istraživača. Između 1799. i 1804. istraživao je prašume Južne i Srednje Amerike te je došao do mnoštva novih otkrića koja su Europljanima do tada bila nepoznata.

Zanimljive činjenice o prašumama

Kojim prijetnjama su izložene tropske šume?

Jedna od glavnih prijetnji je raskrčivanje šuma. Područje veličine 40 nogometnih igrališta smanjuje se svake minute. Razloga krčenja šuma je mnogo. Područja se pretvaraju u plantaže, koriste se za stočarstvo, tropsko drvo potrebno je za industriju papira ili namještaja, a tlo pod raskrčenim šumama zanimljivo je zbog prirodnih resursa poput aluminija.

Koja je važnost tropskih šuma? Kišne šume su "zelena pluća" zemlje.Tropske prašume su ključne za klimu. Oni suzbijaju klimatske promjene. Jer tropske šume proizvode 40% svjetskog kisika. Oni također vežu ugljični monoksid.Oni su i važno stanište za floru i faunu. Za više od polovicu svih životinjskih vrsta je prašuma dom. U prošlosti su već ugašene mnoge biljne i životinjske vrste. Zbog stalnog čišćenja velikih šumskih površina sve više i više staništa za životinje i biljke nestaje.
Upoznajte naše robne marke koje pomažu očuvanju okoliša
Mnoge marke u Mülleru vrlo ozbiljno shvaćaju zaštitu okoliša. U nastavku vam prestavljamo neke od brendova koje posvećuju posebnu pažnju zaštiti šuma:
Kneipp

Tradicionalna marka Kneipp više je od 125 godina sinonim za učinkovite, inovativne i prirodne proizvode za dobrobit i zdravlje, temeljene na holističkom učenju Sebastiana Kneippa. Naturopatska kompetencija i farmaceutsko iskustvo, vrhunski proizvodni postupci i pažljiv znanstveni nadzor osiguravaju kvalitetu Kneippovih proizvoda koja se održava već nekoliko generacija.

Za Kneippa je održivost vrlo važna - uključujući pakiranje proizvoda, naravno. Za etiketu gela za tuširanje "GoodBye Stress" nije potrebno sjeći nijedno drvo, jer je izrađeno od kamenog papira. Za proizvode za njegu usana, marka prirodne kozmetike oslanja se na ambalažu od travnatog papira. Uz to, više se pažnje posvećuje recikliranju ambalaže na raznim područjima. S razlogom je Kneipp nekoliko puta prepoznat kao zelena marka i zauzeo treće mjesto u istraživanju održivosti kozmetike za 2019. koje je proveo Facit Research.



Weleda

Weleda je jedinstvena tvrtka - ekonomski uspješna, dobrog srca i predana dobrobiti našeg planeta, našem okruženju i dobrobiti ljudi. Usvojili su 7 osnovnih principa koji su nepromjenjivi i obvezujući za sve koji rade za njih i jasno definiraju njihov način rada. Jedan od njih je visoki okolišni standard. Zemljišni resursi su ograničeni. Zahtijevaju zaštitu - za dobro ljudi i prirode. Ovu odgovornost shvaćaju ozbiljno, pa su postavili visoke ekološke standarde. Za njih održivi razvoj znači brigu o prirodnim resursima i njihovo očuvanje.
Tvrtka je predana prašumi Bornea. Cilj je spriječiti krčenje plantaža palminog ulja i na taj način očuvati stanište ugroženih orangutana. Palmino ulje je također važna sirovina u prirodnoj kozmetici. Budući da mnoge plantaže palminog ulja uništavaju prašumu, tvrtka koristi palmino ulje iz održive, kontrolirane organske proizvodnje od 2011. godine. Weleda surađuje s neprofitnom organizacijom BOS (= Borneo Orangutan Survival) Njemačka na stvaranju ravnoteže i zaštiti staništa orangutana. BRP se brine za osposobljavanje lokalnog stanovništva za održivu upotrebu resursa, poboljšanje ekonomske situacije, pošumljavanje prašume i, shodno tome, osiguravanje budućnosti orangutana.
Faber-Castell

Faber-Castell za izradu svojih drvenih olovaka koristi drvo s 100% FSC ili PEFC certifikatom. Tvrtka obrađuje 10.000 hektara vlastitih borovih šuma u Brazilu od sredine 1980-ih. Oni isporučuju sirovine za olovke i bojice i pokrivaju 86 posto globalne potražnje Faber-Castella za drvom. Svake godine u vlastitim šumama posade oko 300 000 sadnica. Faber-Castell svaki sat proizvodi kamion za drvo.
Uz pružanje resursa, Faber-Castell također ima važnu ulogu u poštivanju prirode i lokalnog društva. Trećina vlastitih šuma tvrtke ostaje netaknuta, pružajući stanište za oko 660 autohtonih životinjskih i biljnih vrsta. Redoviti dijalozi s dioničarima osiguravaju da lokalna zajednica također ima koristi od šuma Faber-Castella.
Vlastite šume tvrtke apsorbiraju 900 000 tona CO2 i tako neutraliziraju emisije iz globalnih proizvodnih pogona. Uz to, Faber-Castell pokriva 82 posto svojih globalnih energetskih potreba obnovljivim izvorima energije.
LOGOCOS

Naš dobavljač prirodne kozmetike LOGOCOS, koji ima robne marke LOGONA i SANTE, predan je zaštiti prašume. Tvrtka je aktivni član FONAP-a (Forum Sustainable Palm Oil) i RSPO (Roundtable Sustainable Palm Oil), koji se zalažu za uzgoj uljanih palmi što održivijim i osiguravaju da palmino ulje i sjeme palme budu dostupni u dovoljnim količinama kao održivo certificirane sirovine i tako im vratiti ugled.
Palmino ulje je najrasprostranjenija biljna mast na svijetu. Iz zrna i pulpe uljane palme godišnje se izvadi više od 50 milijuna tona palminog ulja. Gotovo polovica koristi se u proizvodnji kozmetike. Da bi udovoljila globalnoj potražnji, kišna se šuma mora povući na goleme plantaže palmi na mnogim mjestima, a na štetu klime i okoliša.
Nedavno je posebno robna marka SANTE učinila puno za zaštitu šuma smanjenjem broja sklopivih kutija. Uklonjeni su svi višak preklopnih kutija, a preostale kutije pretvorene su u reciklirana vlakna (otpadni papir). U dekorativnoj kozmetici marke samo je jedan proizvod od 89 upakiran u sklopivu kutiju.
Schaebens

Schaebens je jedan od vodećih dobavljača kozmetike u Njemačkoj. Povijest srednjeg obiteljskog poduzeća seže u 16. stoljeće. Danas Schaebens, kao stručnjak za njegu lica, nudi visoko učinkovite proizvode za sve potrebe kože i najprodavanija je njemačka marka za njegu lica.
Schaebens je, naravno, svjestan svoje odgovornosti da i on bude lider u održivosti. Stoga je smanjenje ekološkog otiska sastavni dio poslovne strategije.
Schaebens je zajedno s ClimatePartnerom odlučio podržati amazonski projekt zaštite klime u Brazilu. Cilj projekta je zaštititi lokalnu šumu od paljenja i ilegalne krčenja šuma. Istovremeno, također zagovara pošumljavanje šumskog fonda. Podržavajući projekt, tvrtka želi uravnotežiti svoj ugljični otisak, pokazati društvenu odgovornost i pridonijeti zaštiti šuma. Tako je zaštićen jedan od najraznovrsnijih bioloških ekosustava na svijetu, a lokalno stanovništvo dobiva alternativne izvore prihoda.

Bambus: održiva sirovina?

Sve se više tvrtki oslanja na bambus kao sirovinu za svoje proizvode, ali zašto? I zašto se bambus smatra održivim i može li spriječiti krčenje tropskih šuma?
Bambus je tropska ili suptropska vrsta biljaka iz porodice trava. U usporedbi s drvećem, brzo raste, preko metar dnevno. Zamislite koliko dugo treba stablu da naraste do iste veličine. Puno se više bambusa može srušiti bez ugrožavanja stanovništva, za razliku od stabala. Vrijedna je sirovina na više načina, uključujući činjenicu da sprječava krčenje tropskih šuma. Stoga se definitivno može opisati kao održiva. Također proizvodi 35 posto više kisika od konvencionalnih stabala.
Na primjer, stanovnici prašuma koriste bambus za izgradnju cijelih kuća i namještaja. Ova sirovina postaje sve popularnija i u Europi. Sada zamjenjuje plastiku u mnogim proizvodima. Primjena bambusa štiti naš planet, jer je za razliku od plastike, bambus potpuno biorazgradiv.
U Müller-u dobivate niz održivih proizvoda od bambusa različitih marki.

Drvo iz održivog šumarstva

Mnoge Müller marke dobivaju svoje sirovine iz održivog šumarstva.Kada su u pitanju proizvodi, često se govori o "drvu s certifikatom FSC®". "FSC" (= Forest Stewardship Council) međunarodna je neprofitna organizacija, a isto se označava i sustav certificiranja koji je razvila organizacija i FSC® znak (logotip).Ako se kupac odluči kupiti drvo ili papirne proizvode s FSC® naljepnicom, on podržava održivo korištenje šumskih resursa. FSC® osigurava korištenje šuma u skladu sa socijalnim, ekonomskim i ekološkim potrebama sadašnjih i budućih generacija."Blauer Engel" je ekološka oznaka savezne vlade već više od 40 godina i može pružiti smjernice u održivoj nabavi.Proizvodi izrađeni od recikliranog papira s "Plavim anđelom" jamče da su papirna vlakna proizvoda dobivena od 100% otpadnog papira.