Dan planeta Zemlje

Dan planeta Zemlje obilježava se svake godine širom svijeta 22. travnja. Od 1970. godine veliki broj organizacija i institucija uključen je u različite kampanje kako bi skrenuli pozornost na probleme okoliša i podigli svijest o njima. Osnovan u SAD-u, Dan planeta Zemlje danas se obilježava u više od 150 zemalja svijeta.

Iskoristili smo ovaj dan kao priliku da skrenemo pozornost na zaštitu naše Zemlje i na taj način promoviramo svijest o održivom i ekološki prihvatljivom djelovanju. Saznajte više o prijetnjama planetu, uključujući klimatske promjene i gubitak biološke raznolikosti, kao i Müllerov angažman. Osim toga, predstavljamo brendove dostupne kod nas koji svojim posebnim pakiranjem, dizajnom proizvoda ili posebnim kampanjama i projektima daju značajan doprinos očuvanju našeg planeta. Također možete otkriti savjete i trikove za zaštitu okoliša.

Koje su prijetnje Zemlji?
Klimatske promjene

Globalno zatopljenje i klimatske promjene već su u punom jeku i daju se osjetiti u poplavama, toplinskim valovima i topljenju ledenjaka. S početkom industrijalizacije, mi ljudi počeli smo primjetno utjecati na klimu na zemlji. Konkretno, zbog načina života koji troši energiju, u zrak ispuštamo sve više stakleničkih plinova, što uzrokuje promjenu klime, pad biološke raznolikosti te sve više biljnih i životinjskih vrsta nestaje diljem svijeta.

Biološka raznolikost

Raznolikost života u svim njegovim oblicima, dramatično se smanjuje. Promjena korištenja zemljišta, klimatske promjene i širenje neautohtonih vrsta ugrožavaju biološku raznolikost na našem planetu.
Zašto je biološka raznolikost važna?

Biološka raznolikost je preduvjet za naš život i opstanak. Dobar zrak, čista voda i visokokvalitetno tlo ovise o biološkoj raznolikosti našeg planeta. Biljke, životinje, gljive i mikroorganizmi čiste vodu i zrak, služe kao hrana i osiguravaju plodno tlo i ugodnu klimu. Kukci oprašivači, poput pčela, zauzvrat su neophodni za reprodukciju biljaka i osiguravaju našu proizvodnju hrane.
Biološka raznolikost ima važnu ulogu
Müllerov angažman za očuvanje planete
Müller je predan očuvanju okoliša jer pošteno i održivo djelovanje prema planeti je naš imperativ. 
Fokus ovdje nije samo na izbjegavanju otpada, već i na temi recikliranja. Različitim projektima i raznim suradnjama s partnerima, Müller ne samo da stvara svijest o zaštiti Zemlje, već nudi i mogućnosti da se i sami aktivirate. Više o tome možete saznati u našim savjetima i trikovima za zaštitu okoliša. Za vas imamo dvije teme koje vam želimo detaljnije predstaviti jer daju veliki doprinos očuvanju našeg planeta: zaštita pčela s jedne strane i pošumljavanje (autohtonih) šuma s druge strane.
Müllerov projekt od srca: spašavanje pčela
Pčele su okosnica ekosustava.  Više od 80% autohtonih cvjetnica ovisi o oprašivanju.

Ljudi također trebaju pčele: trećina globalne proizvodnje hrane ovisi o pčelama i drugim kukcima. Tim više je važnije da zajedno podržimo pčele i zaštitimo njihovo stanište. Zato je Müller uključen u razne projekte i kampanje za spas pčela.
Pčele su glavni oslonac našeg ekosustava
Projekt za pčele: dajmo dom milijunu pčela

Pčele su okosnica našeg ekosustava. Međutim, od 1950. godine globalna populacija pčela smanjila se za više od polovice. Uz pomoć suradnje Müllera, couponplatza, beefuturea i drugih partnera, ukupno će oko milijun pčela dobiti dom. Svaka puna košnica ima oko 60.000 pčela. Vizija projekta bila je doseći oko 17 punih košnica (= 1 milijun pčela) i tako stvoriti novo stanište za pčele. Ova prekretnica je već dosegnuta i svaki dan se spašava sve više pčela!
Dan pčela u osnovnoj školi

U 2023. projektni dan na temu pčela održao je u raznim osnovnim školama tvrtka za zaštitu pčela Beefuture u suradnji s Müllerom. Koristeći jasne slike, praktične saće i priče, školski razredi vođeni su na pčelino putovanje tijekom cijele godine. U dječjim izvješćima uočljivo je da se pčele u svakodnevnom životu promatraju sa skepsom, ali prije svega sa znatiželjom. Mnoga djeca već imaju predznanja o obiteljskim pčelinjacima jer pčelarstvo sve više postaje obiteljski hobi. Nije neuobičajeno da cijele obitelji sudjeluju na pčelarskim tečajevima u Beefutureu i nauče da pčelinje zajednice svakako trebaju brigu i da ih nikako ne treba prepuštati samima sebi.
Školski razredi vođeni su na pčelino putovanje tijekom cijele godine
Med se stavlja na raspolaganje za društvene projekte
Med 100% by Müller

Godine 2022. marljivi insekti proizveli su toliko meda da Müller sada ima svoj vlastiti Müller med. Med koji 100% proizvode Müller pčele nije za prodaju, jer je dostupan samo za društvene projekte. Osnovna škola u Oberfahlheimu je uz projektni dan pčela dobila 300 staklenki meda kako bi putem nagradne igre ili prodajnog štanda oplemenili svoju školsku blagajnu.
Pošumljavanje holističkim pristupom
Nestajanje šuma je globalni problem. Populacija velikih stabala u amazonskim regijama neprestano opada. Samo 2022. godine ondje je posječeno oko 12.000 četvornih kilometara šumskog područja, čime je dodatno smanjen jedan od najvažnijih proizvođača kisika. Ali i ovdje se šume smanjuju, stanište divljih životinja i kvaliteta tla opada. Od 2022. godine Müller je uključen u razne projekte za održivo korištenje resursa. Müller se ne fokusira samo na aktivno pošumljavanje šuma u Njemačkoj i na međunarodnoj razini, već i na obrazovanje.
Pošumljavanje holističkim pristupom

Müller od sredine 2022. podržava neprofitnu humanitarnu organizaciju Fairventures Worldwide sa sjedištem u Stuttgartu u pošumljavanju u Ugandi i njemačkim lokalnim šumama.
Na otoku Borneo (Indonezija), kao iu Ugandi (Istočna Afrika), Fairventures slijedi holistički pristup koji uzima u obzir ne samo ekološke, već i društvene i ekonomske aspekte te se fokusira na lokalno stanovništvo.
Fairventures ima holistički pristup pošumljavanju
Početak projekta u Günzburgu
34.000 stabala za bolju klimu

S ukupno 17.000 stabala, u gradskoj šumi Günzburg položen je kamen temeljac za veliku kampanju pošumljavanja. Tamo je 2023. godine zasađeno ukupno 34.000 stabala. Ovom kampanjom Müller i drugi suradnici žele podržati održivo gospodarenje njemačkim šumama.
Pri odabiru vrsta drveća stručnost se prvenstveno usmjerila na autohtone sorte poput jele, sitnolisne lipe, graba, bijelog brijesta i oraha te duglazije, crvene johe, bakrene bukve, weymouthovog bora i crvenog hrasta. Šarolika mješavina različitih vrsta drveća osigurat će uravnoteženu populaciju i životni prostor za brojne stanovnike šume u budućnosti. Istovremeno, ovom kampanjom će poboljšati kvalitetu tla, što će koristiti i okolišu i ljudima.
Mješovita šuma stvara životni prostor pogodan za život
Veliki projekt u Hrvatskoj
Prljave plaže diljem svijeta veliki su problem koji pogađa i obale Europe. Neadekvatni sustavi zbrinjavanja otpada i opterećenost turizmom u sezoni rezultiraju nesrazmjerno velikim količinama otpada. Onečišćenje oceana i povezano opterećenje ekosustava imaju dalekosežne posljedice i mogu se poništiti samo uz pomoć složenih metoda.

Zato je organizacija za zaštitu okoliša MBRC the Ocean pokrenula veliki projekt u suradnji s Müllerom u Hrvatskoj. Projekt je započeo u listopadu 2023. Jadranska obala hrvatskog Dugog otoka očišćena je od smeća: 60 volontera, uključujući 12 zaposlenika Müllera, uspjelo je skupiti 72 vreće pune smeća. Cilj projekta “Cleanup Hub” je uz pomoć MBRC Cleaning Hubova u jednoj godini očistiti cijelu obalu Hrvatske od sjevera do juga. Kako bi se osiguralo profesionalnije zbrinjavanje i recikliranje prikupljenog otpada, projektni partneri se oslanjaju na suradnju s lokalnim partnerima za recikliranje.
Cilj je edukacijom u školama smanjiti količinu otpada
Obrazovanje u školama

Uz cilj čišćenja plaža od smeća kroz akcije čišćenja, partneri u suradnji MBRC the ocean i Müller podupiru edukaciju u školama kako bi se spriječilo daljnje gomilanje smeća na plažama. U tu svrhu planiraju se razne aktivnosti u školama koje su potkrijepljene cjelovitim konceptima recikliranja.

Najveće čišćenje u Hrvatskoj

Tri plaže

U sklopu velikog projekta, Müller organizira “Najveće čišćenje u Hrvatskoj” zajedno s MBRC oceana u sklopu Dana planeta Zemlje. Akcija čišćenja plaža planirana je s više od 300 volontera na plažama Krka, Cresa i Medulina u razdoblju od 12. do 22. ožujka 2024. godine. Među volonterima su ronioci, mornari, studenti i zaposlenici Müllera. Dodatna kampanja ima za cilj ponovno udružiti sredstva za čišćenje plaža. Suradnici se također nadaju da će ovo generirati daljnje akvizicije za veliki projekt „Cleanup Hub“.
Među volonterima su i zaposlenici Müllera

Dojmovi o projektu održivosti u Hrvatskoj
Važan projekt održivosti

Mülleru je posebno važan projekt održivosti u Hrvatskoj. Tamo je aktivna trgovačka grupa sa sjedištem u Ulmu s gotovo 100 poslovnica. Obvezom se želi ojačati osjećaj odgovornosti za zaštitu okoliša.
Müller robne marke
Zaštita Zemlje posebno nam je važna kod naših robnih marki. Zato stalno razvijamo naše proizvode i ambalažu kako bismo izbjegli stvaranje napotrebnog otpada.

Brojni proizvodi AVEO, Terra Naturi, Body&Soul, Bio Primo, Duchesse, Blink i SoftStar doprinose zaštiti okoliša ne samo izbjegavanjem otpada, već i izbjegavanjem mikroplastike. Naš razvoj usmjeren je, između ostalog, na:

  • Manje pakiranje s istim sadržajem čime se štedi ambalažni materijal
  • Upute za odvajanje na ambalaži za promicanje kasnijeg odvajanja otpada, npr. na Softstar kuhinjskim rolama ili toaletnom papiru
  • Beauty ambalaža koja je dizajnirana na način da se različiti materijali odvajaju izravno pri otvaranju ambalaže, npr. u slučaju Body&Soul proizvoda
  • Korištenje obnovljivih sirovina i recikliranih materijala, npr. s drvenom četkicom za zube SensiDent
  • Čvrsti šamponi i tuševi koji također ne koriste plastičnu ambalažu, poput krutih šampona Terra Naturi
  • Menstrualni proizvodi za višekratnu upotrebu, kao što je menstrualna čašica Duchesse
Savjeti i trikovi za zaštitu okoliša

Dan planeta Zemlje je svaki dan! Okolišu se moramo i možemo posvetiti i svaki dan mu nešto doprinijeti. Riječ je o smanjenju našeg ekološkog otiska i zaštiti našeg planeta. Zato evo nekoliko savjeta i trikova o tome kako svatko od nas može učiniti nešto za zaštitu okoliša:

  • Umjesto da kupujete nove, reciklirajte i kupujte second hand stvari.
  • Budite ekonomični u korištenju proizvoda i koristite regionalne, sezonske i održive proizvode koji imaju dugi vijek trajanja i mogu se ponovno upotrijebiti.
  • Kupite kutiju za voće i povrće od lokalnog farmera ili idite u kupovinu na tržnicu kako bi izbjegli plastična pakiranja.
  • Koristite zelene prometne rute poput željeznice ili bicikla, izbjegavajte korištenje automobila i uživajte na svježem zraku.
  • Uštedite energiju i električnu energiju gašenjem električnih uređaja ili svjetla kada više nisu potrebni.
  • Koristite certificiranu prirodnu kozmetiku koja ne sadržava mikroplastiku.
  • Prilikom kupovine koristite platnene vreće za voće, vrećice za kruh i kutije za pohranu umjesto plastičnih.
  • Posudite umjesto kupnje: Umjesto kupnje alata ili knjiga, na primjer, pitajte rodbinu i prijatelje da vam posude ili ih nabavite od tvrtke za iznajmljivanje.