Dan planeta Zemlje obilježava se svake godine širom svijeta 22. travnja. Od 1970. godine veliki broj organizacija i institucija uključen je u različite kampanje kako bi skrenuli pozornost na probleme okoliša i podigli svijest o njima. Osnovan u SAD-u, Dan planeta Zemlje danas se obilježava u više od 150 zemalja svijeta.
Iskoristili smo ovaj dan kao priliku da skrenemo pozornost na zaštitu naše Zemlje i na taj način promoviramo svijest o održivom i ekološki prihvatljivom djelovanju. Saznajte više o prijetnjama planetu, uključujući klimatske promjene i gubitak biološke raznolikosti, kao i Müllerov angažman. Osim toga, predstavljamo brendove dostupne kod nas koji svojim posebnim pakiranjem, dizajnom proizvoda ili posebnim kampanjama i projektima daju značajan doprinos očuvanju našeg planeta. Također možete otkriti savjete i trikove za zaštitu okoliša.
Globalno zatopljenje i klimatske promjene već su u punom jeku i daju se osjetiti u poplavama, toplinskim valovima i topljenju ledenjaka. S početkom industrijalizacije, mi ljudi počeli smo primjetno utjecati na klimu na zemlji. Konkretno, zbog načina života koji troši energiju, u zrak ispuštamo sve više stakleničkih plinova, što uzrokuje promjenu klime, pad biološke raznolikosti te sve više biljnih i životinjskih vrsta nestaje diljem svijeta.
Biološka raznolikost
Raznolikost života u svim njegovim oblicima, dramatično se smanjuje. Promjena korištenja zemljišta, klimatske promjene i širenje neautohtonih vrsta ugrožavaju biološku raznolikost na našem planetu.
Biološka raznolikost je preduvjet za naš život i opstanak. Dobar zrak, čista voda i visokokvalitetno tlo ovise o biološkoj raznolikosti našeg planeta. Biljke, životinje, gljive i mikroorganizmi čiste vodu i zrak, služe kao hrana i osiguravaju plodno tlo i ugodnu klimu. Kukci oprašivači, poput pčela, zauzvrat su neophodni za reprodukciju biljaka i osiguravaju našu proizvodnju hrane.
Fokus ovdje nije samo na izbjegavanju otpada, već i na temi recikliranja. Različitim projektima i raznim suradnjama s partnerima, Müller ne samo da stvara svijest o zaštiti Zemlje, već nudi i mogućnosti da se i sami aktivirate. Više o tome možete saznati u našim savjetima i trikovima za zaštitu okoliša. Za vas imamo dvije teme koje vam želimo detaljnije predstaviti jer daju veliki doprinos očuvanju našeg planeta: zaštita pčela s jedne strane i pošumljavanje (autohtonih) šuma s druge strane.
Ljudi također trebaju pčele: trećina globalne proizvodnje hrane ovisi o pčelama i drugim kukcima. Tim više je važnije da zajedno podržimo pčele i zaštitimo njihovo stanište. Zato je Müller uključen u razne projekte i kampanje za spas pčela.
Pčele su okosnica našeg ekosustava. Međutim, od 1950. godine globalna populacija pčela smanjila se za više od polovice. Uz pomoć suradnje Müllera, couponplatza, beefuturea i drugih partnera, ukupno će oko milijun pčela dobiti dom. Svaka puna košnica ima oko 60.000 pčela. Vizija projekta bila je doseći oko 17 punih košnica (= 1 milijun pčela) i tako stvoriti novo stanište za pčele. Ova prekretnica je već dosegnuta i svaki dan se spašava sve više pčela!
U 2023. projektni dan na temu pčela održao je u raznim osnovnim školama tvrtka za zaštitu pčela Beefuture u suradnji s Müllerom. Koristeći jasne slike, praktične saće i priče, školski razredi vođeni su na pčelino putovanje tijekom cijele godine. U dječjim izvješćima uočljivo je da se pčele u svakodnevnom životu promatraju sa skepsom, ali prije svega sa znatiželjom. Mnoga djeca već imaju predznanja o obiteljskim pčelinjacima jer pčelarstvo sve više postaje obiteljski hobi. Nije neuobičajeno da cijele obitelji sudjeluju na pčelarskim tečajevima u Beefutureu i nauče da pčelinje zajednice svakako trebaju brigu i da ih nikako ne treba prepuštati samima sebi.
Müller od sredine 2022. podržava neprofitnu humanitarnu organizaciju Fairventures Worldwide sa sjedištem u Stuttgartu u pošumljavanju u Ugandi i njemačkim lokalnim šumama. Na otoku Borneo (Indonezija), kao iu Ugandi (Istočna Afrika), Fairventures slijedi holistički pristup koji uzima u obzir ne samo ekološke, već i društvene i ekonomske aspekte te se fokusira na lokalno stanovništvo.
S ukupno 17.000 stabala, u gradskoj šumi Günzburg položen je kamen temeljac za veliku kampanju pošumljavanja. Tamo je 2023. godine zasađeno ukupno 34.000 stabala. Ovom kampanjom Müller i drugi suradnici žele podržati održivo gospodarenje njemačkim šumama.
Zato je organizacija za zaštitu okoliša MBRC the Ocean pokrenula veliki projekt u suradnji s Müllerom u Hrvatskoj. Projekt je započeo u listopadu 2023. Jadranska obala hrvatskog Dugog otoka očišćena je od smeća: 60 volontera, uključujući 12 zaposlenika Müllera, uspjelo je skupiti 72 vreće pune smeća. Cilj projekta “Cleanup Hub” je uz pomoć MBRC Cleaning Hubova u jednoj godini očistiti cijelu obalu Hrvatske od sjevera do juga. Kako bi se osiguralo profesionalnije zbrinjavanje i recikliranje prikupljenog otpada, projektni partneri se oslanjaju na suradnju s lokalnim partnerima za recikliranje.
Uz cilj čišćenja plaža od smeća kroz akcije čišćenja, partneri u suradnji MBRC the ocean i Müller podupiru edukaciju u školama kako bi se spriječilo daljnje gomilanje smeća na plažama. U tu svrhu planiraju se razne aktivnosti u školama koje su potkrijepljene cjelovitim konceptima recikliranja.
Najveće čišćenje u Hrvatskoj
U sklopu velikog projekta, Müller organizira “Najveće čišćenje u Hrvatskoj” zajedno s MBRC oceana u sklopu Dana planeta Zemlje. Akcija čišćenja plaža planirana je s više od 300 volontera na plažama Krka, Cresa i Medulina u razdoblju od 12. do 22. ožujka 2024. godine. Među volonterima su ronioci, mornari, studenti i zaposlenici Müllera. Dodatna kampanja ima za cilj ponovno udružiti sredstva za čišćenje plaža. Suradnici se također nadaju da će ovo generirati daljnje akvizicije za veliki projekt „Cleanup Hub“.
Dojmovi o projektu održivosti u Hrvatskoj
Mülleru je posebno važan projekt održivosti u Hrvatskoj. Tamo je aktivna trgovačka grupa sa sjedištem u Ulmu s gotovo 100 poslovnica. Obvezom se želi ojačati osjećaj odgovornosti za zaštitu okoliša.
Brojni proizvodi AVEO, Terra Naturi, Body&Soul, Bio Primo, Duchesse, Blink i SoftStar doprinose zaštiti okoliša ne samo izbjegavanjem otpada, već i izbjegavanjem mikroplastike. Naš razvoj usmjeren je, između ostalog, na:
- Manje pakiranje s istim sadržajem čime se štedi ambalažni materijal
- Upute za odvajanje na ambalaži za promicanje kasnijeg odvajanja otpada, npr. na Softstar kuhinjskim rolama ili toaletnom papiru
- Beauty ambalaža koja je dizajnirana na način da se različiti materijali odvajaju izravno pri otvaranju ambalaže, npr. u slučaju Body&Soul proizvoda
- Korištenje obnovljivih sirovina i recikliranih materijala, npr. s drvenom četkicom za zube SensiDent
- Čvrsti šamponi i tuševi koji također ne koriste plastičnu ambalažu, poput krutih šampona Terra Naturi
- Menstrualni proizvodi za višekratnu upotrebu, kao što je menstrualna čašica Duchesse
Dan planeta Zemlje je svaki dan! Okolišu se moramo i možemo posvetiti i svaki dan mu nešto doprinijeti. Riječ je o smanjenju našeg ekološkog otiska i zaštiti našeg planeta. Zato evo nekoliko savjeta i trikova o tome kako svatko od nas može učiniti nešto za zaštitu okoliša:
- Umjesto da kupujete nove, reciklirajte i kupujte second hand stvari.
- Budite ekonomični u korištenju proizvoda i koristite regionalne, sezonske i održive proizvode koji imaju dugi vijek trajanja i mogu se ponovno upotrijebiti.
- Kupite kutiju za voće i povrće od lokalnog farmera ili idite u kupovinu na tržnicu kako bi izbjegli plastična pakiranja.
- Koristite zelene prometne rute poput željeznice ili bicikla, izbjegavajte korištenje automobila i uživajte na svježem zraku.
- Uštedite energiju i električnu energiju gašenjem električnih uređaja ili svjetla kada više nisu potrebni.
- Koristite certificiranu prirodnu kozmetiku koja ne sadržava mikroplastiku.
- Prilikom kupovine koristite platnene vreće za voće, vrećice za kruh i kutije za pohranu umjesto plastičnih.
- Posudite umjesto kupnje: Umjesto kupnje alata ili knjiga, na primjer, pitajte rodbinu i prijatelje da vam posude ili ih nabavite od tvrtke za iznajmljivanje.