World Oceans Day
Što je World Oceans Day?

World Oceans Day, na Hrvatskom "Svjetski dan oceana", obilježava se svake godine, te se na taj dan želi skrenuti pozornost na oceane. S jedne strane se želi ukazati na značenje svjetskih mora, a s druge strane i na probleme kao što su onečišćenja ili prekomjerni izlov ribe.

Od 2009. godine, svake se godine 8.lipnja obilježava svjetski dan oceana. U prosincu 2008. su Ujedinjeni Narodi (UN) krenuli s obilježavanjem dana oceana.

Veliki Problemi naših svjetskih mora

Prekomjerni izlov ribe je jedan od problema koji opterećuje naše more. Bogatstvo oceana nažalost nije nepresušno. Već više od 33% komercijalno iskorištene populacije ribe se smatra prekomjerno izlovljeno, u Sredozemnom moru i Crnom moru taj postotak iznosi čak 60%.

Drugi veliki problem je plastični otpad
Otpad na razne načine nađe svoj put u mora. Jedan dio otpada koji dospije u more, proizlazi iz ribarstva, plovidbe i offshore industrije, međutim glavnina otpada proizlazi s kopna, koji djelomično nošen vjetrom ili rijekama dospijeva u more.

Tri četvrtine otpada u moru čini plastika, koja postaje sve veći problem. Potpuna razgradnja te tvari može trajati stoljećima. Do tada se plastika raspada u sitne čestice – takozvanu mikroplastiku. Ona je, nažalost, sadržana u dosta kozmetičkih proizvoda, ali i u sintetičkoj odjeći, te preko otpadnih voda dospijeva u mora. Veliki problem kod mikroplastike je taj, da ga morska bića konzumiraju kao hranu. Konzumacijom morskih plodova ona tako dospijeva i u ljudski organizam. Još nije u potpunosti istraženo kakve posljedice mikroplastika može prouzročiti u ljudskom tijelu.

No i u velikim dijelovima plastike se stanovnici mora mogu zapetljati i tako uginuti.

Krajnje je vrijeme da i poduzeća promijene način razmišljanja i pojačano obrate pažnju na održivost kako bi pridonijeli zaštiti mora i voda.

Robne marke prirodne kozmetike koje štite mora i vode

Mnoštvu robnih marki koje se nalaze u prodaji Müller trgovine je zaštita okoliša vrlo važna. U nastavku Vam želimo predstaviti nekoliko poduzeća, koja posebno obraćaju pažnju na zaštitu mora i voda:


Biotherm

Priroda i vode su u Biotherm-u u središtu pozornosti.
2012. je Biotherm osnovao Water Lovers – svjetski pokret koji se zalaže za zaštitu voda i mora naše planete. 
Waterlovers je 2017. godine na tržište izbacilo ekološki koncipirano mlijeko za sunčanje, koje ne šteti vodama i podvodnom životu. Poduzeće je dodatno uložilo u održivu ambalažu, npr. kod Biosource-asortimana. Uz to se od 2011. godine, kod perivih proizvoda više ne koristi mikroplastika. Biotherm i za budućnost ima ambiciozne  planove za daljnje poboljšanje održivosti kao i u zaštiti mora od onečišćenja.


Produkte von Biotherm

AHAVA

Svi AHAVA proizvodi sadrže sastojke iz Mrtvog mora: glinu, vodu i soli. Poduzeće svoje proizvode proizvodi izravno na Mrtvom moru. Pri tome se za poduzeće AHAVA održivost podrazumijeva i važan je dio njihove filozofije. Oni su jedino poduzeće koje posjeduje licencu za eksploataciju sirovina iz Mrtvog mora. Stoga posebno obraćaju pažnju da što manje utječu na prirodu. Pri proizvodnji ne dolazi do ispuštanja vode ili plina. Otpadne vode se pročišćuju inovativnim sustavom pročišćivača otpadnih voda, te se nakon toga vraćaju u okoliš. Tom vodom se u pustinji uzgajaju domaće vrste biljaka. Taj životni prostor je veoma važno utočište raznim pticama selicama.

Produkte von Ahava

CAUDELIE

Nakon nekoliko godina istraživanja, Caudalie je razvio najbolje rješenje u području zaštite od sunca, sigurnosti i zaštite okoliša, a 2019. lansirana je nova linija od pet proizvoda za zaštitu od sunca, sigurnih za kožu i prirodu. Caudalie iz svojih formula uklanja kontroverzne filtere za zaštitu od sunca i tako stvara učinkovit sustav filtera koji ne ugrožava zaštitu kože i zaštitu prirode.
Formule “Ocean Protect” - Caudalie je stoga odabrao samo četiri filtera, u usporedbi sa sedam do devet, koji se obično koriste u proizvodima za sunčanje. Ova četiri komplementarna filtera, formulirana s nižom dozom od tržišnog prosjeka, osiguravaju maksimalnu SPF, UVA i UVB zaštitu. Ti faktori su vodootporni, ne sadrže filtere koji su topivi u vodi i visoko su biorazgradivi, što je ključno za zaštitu morskog okoliša. Temelji se na znanstvenom jamstvu profesora Piccerellea sa Mediteranskog instituta za bioraznolikost i ekologiju, čija su istraživanja potvrdila netoksičnost Caudalie sustava filtera na algama (3). Ovo znanstveno jamstvo dokazuje logotip „Ocean Protect“ koji jamči da ovi proizvodi ne štete okolišu.

(3) Izvor: ekotoksikološki ispitivanja na algama koje je proveo Hélioscience Laboratory.

HYDROPHIL

Proizvodi inovativne i održive higijenske proizvode. Proizvodi su proizvedeni fair trade trgovinom, veganski su i neutralni za vode. Tri osnivača su svjesna važnosti i nedostatka resursa vode.

Zato već od 2013. poduzeće podupire organizaciju Viva con Agua. Pri tome 10% dobiti odlazi u Viva con Agua. Ova organizacija potiče bezbroj projekata za zaštitu voda u svijetu, te se zalaže za pristup čistoj pitkoj vodi, sanitarnoj i higijenskoj opskrbi.

Produkte von Hydrophil

Koji je Vaš doprinos u zaštiti mora i voda?

Obraćate li u svom svakodnevnom životu pozornost na više održivosti? Za to postoji mnoštvo mogućnosti kao što su ušteda plastike u kućanstvu ili kupnju ekoloških proizvoda i robnih marki. U Müller trgovinama možete pronaći mnoštvo robnih marki kojima je održivost vrlo bitna.

Posebno sada, u ljetnom periodu, možete dati svoj doprinos i zaštiti mora i vode i na posve drugačiji način – npr. upotrebom ekoloških proizvoda za sunčanje.

Proizvodi za sunčanje koji nisu agresivna prema koraljima

Povodom World Oceans Day-a želimo Vam predstaviti naše kreme za sunčanje koje nisu agresivne prema koraljima.

Neke kreme za sunčanje sadrže sastojke koji štite od UV zračenja, međutim vrlo su štetne za koralje i njihove ličinke. Takve kreme za sunčanje mogu prouzročiti izbjeljivanje koralja, što pridonosi izumiranju koraljnih grebena. Dakle, nije samo stalno rastuća temperatura vode, koja je prije svega uvjetovana klimatskim zagrijavanjem odgovorna za izumiranje koraljnih grebena.

Nekolicina naših robnih marki iz područja prirodne kozmetike nude kreme za sunčanje koje nisu agresivne prema koraljima, kao što su npr. Annemarie Börlind, Biotherm, Santaverde, Dado Sens, Eco Cosmetics i Speick.

Međutim, kupnjom navedenih ekoloških krema za sunčanje ne štitite samo koralje u moru, nego i ribe i alge u domaćim vodama. Zato kod slijedećeg kupanja u jezeru ili rijeci koristite takve kreme za sunčanje.

Održivost kod naših Müller robnih marki

Kod naših Müller robnih marki vrlo nam je važna zaštita okoliša, te zato svoje proizvode i ambalažu stalno unapređujemo.

Mnoštvo naših proizvoda AVEO, Barfuss, Duchesse, LavozonSensiDent ili Terri Naturi već ne sadrže mikro plastiku, što možete prepoznati po logu bez mikro plastike.

Novi proizvodi Müller kvalitativnih robnih marki se provjeravaju i dizajniraju načelno prema ekološkim aspektima uzimajući u obzir održivost. Istovremeno vrlo traženi proizvodi dobivaju naknadni lifting u ambalaži i sastojcima. Svijet se okreće i mi se okrećemo s njim. Za okoliš, za Vas, za bogatu budućnost!

Sve je više proizvoda Müller robnih marki označeno ekološkim/socijalnim pečatom, kao što su npr. Plavi anđeo, Fairtrade, razni bio-pečati, FSC i drugi. I kod eko-testova naše robne marke redovito mogu uvjeriti.

Ponosni smo što smo već bezbroj proizvoda mogli učiniti održivijima, te Vam želimo predstaviti nekoliko zanimljivih činjenica:

  • Naši Duchesse štapići za uši 300 komada, umjesto plastičnog štapića imaju ekološko papirnato tijelo, te su pakirani u kutiji napravljenoj od papira. Papir koji se koristi potječe iz održivo gospodarenih šuma i kontroliranih izvora. Izbacivanjem plastike iz ovog proizvoda se stvara godišnja ušteda od 30 tona plastike. 2019. godine smo za tu inovaciju nagrađeni "International Salute to Excellence Award" u kategoriji Personal Care.
  • godine je Facit Research proveo studiju u području kozmetike, pomoću online ispitivanja koja je najodrživija kozmetička marka s gledišta kupaca. Studija je pokazala da je naša Müller robna marka Terra Naturi dospjela na 4. mjesto.
    Iste godine su Terra Naturi kreme za ruke Neven i Lopoč od Ökotest-a ocijenjene s „vrlo dobro“.
  • Naše nove AVEO kreme za ruke i Lavozon Sea Love proizvodi punjene su u Green Maple Leaf™ tubu. Ove tube se, bez zatvarača, mogu 100% reciklirati. Osim toga te tube su puno tanjeg materijala, tako da se kod proizvodnje jako puno štedi na materijalu.
  • CleanPac Recycling vreće za otpad sastoje se 80% iz recikliranog materijala. 40% od toga potječe od otpada iz žute kante. Udio korištenih održivih sirovina je time znatno veći nego kod standardnih vreća za otpad. Ambalaža CleanPac Recycling vreća za otpad je proizvedena od 100% recikliranog papira, te je stoga označena certifikatom „Plavim anđeo“.
  • Kod naših Softstar papirnatih maramica redizajnirali smo pojedinačna pakiranja i kutije. Zahvaljujući tanjoj foliji pojedinačnih pakiranja i zbog odricanja plastičnog uloška u većini naših kutija, smo već napravili znatnu uštedu na plastici. U svrhu još jednostavnijeg recikliranja se sada odričemo i upotrebe UV laka. Naš cilj je proizvodnja svih naših kutija bez plastike i UV laka.