svjetski-dan-voda

Svjetski dan voda

Svjetski dan voda obilježava se svakog 22. Ožujka još od 1993. godine odlukom Opće skupštine Ujedinjenih naroda (UN)

Na ovaj dan želi se dodatno istaknuti važnost slatke vode i jasno dati do znanja da se čista i pitka voda ne smije uzimati zdravo za gotovo. Posebno uzimajući u obzir činjenicu da su u  mnogim zemljama i regijama svijeta, njihovi stanovnici pogođeni nestašicom vode ili nemaju uopće pristup pitkoj vodi.

Svjetski dan voda, svake se godine obilježava uz drugi moto, a ove on godine glasi: „Vrednovanje vode“. (engl. „Valuing Water“)  Što za Vas znači voda?

Voda je vrijedan resurs koji treba zaštititi! Stoga smo ovaj dan iskoristili i kao priliku da vam skrenemo pažnju na naše marke koje u svom poslovanju i razvoju daju značajan doprinos zaštiti slatkih voda.

Voda, dragocjen resurs

Voda je egzistencijalna za život na zemlji - za ljude, životinje i biljke. Povodom Svjetskog dana voda izdvojili smo nekoliko zanimljivih činjenica o vodi:
  • Gotovo 2/3 površine zemlje prekriveno je vodom.
  • Samo 3% vode na zemlji je slatka voda i samo je mali dio iskoristiv. Mnogo je toga nepristupačno jer je prekriveno snijegom, ledom ili zamrznutim tlom, a slatkovodni izvori su neravnomjerno raspoređeni po cijelom svijetu.
  • Prema UN-ovom Izvješću o vodama za 2020. godinu, 2,2 milijarde ljudi, odnosno 28% svjetske populacije, nemaju siguran i odmah dostupan pristup pitkoj vodi.
  • Svake godine oko 3,5 milijuna ljudi umre od posljedica slabe opskrbe vodom.
  • Većina vode (70%) širom svijeta koristi se u poljoprivredi.
  • Ljudsko tijelo sastoji se 60% od vode.

Brendovi koji vodu kao resurs koriste na održiv način

Mnoge marke u Mülleru vrlo ozbiljno shvaćaju zaštitu okoliša. U nastavku bismo vam željeli predstaviti nekoliko tvrtki koje posebnu pozornost posvećuju zaštiti voda:

NIVEA

Više od 100 godina NIVEA razvija proizvode za njegu koji djeluju u skladu s kožom i doprinose njenoj prirodnoj ljepoti. Održivo djelovanje ima visoki prioritet kod poslovanja i oblikovalo je značajne smjernice za budućnost. Zato je NIVEA postavila ambiciozne ciljeve održivosti i kontinuirano radi na smanjenju ekološkog otiska korak po korak - bez narušavanja kvalitete proizvoda.
2020. godine Müller i NIVEA proveli su zajedničku veliku kampanju održivosti. Pri kupnji proizvoda NIVEA u vrijednosti od 6 eura, po jedno drvo je donirano tvrtki Trinkwasserwald e.V. Kampanja za sadnju drveća imala je cilje dugoročno i održivo doprinijeti potrebama ljudi za pitkom vodom. Osim sadnje kampanja uključuje uključuju i pripremu površine i  dugotrajnu njegu. Drveće je zaštićeno od divljih životinja, a stabla koja napadnu štetočine ili ih ošteti suša tijekom faze rasta, presađuju se. Samo na ovaj način može se postići željeni dugoročni cilj te je osiguran održivi međugeneracijski projekt. Jedna ovakva zasađena šuma osigurava 800.000 litara više dostupne podzemne vode visoke kakvoće nakon približno 10 do 15 godina u prosjeku po jednom hektru godišnje. Uzimajući u obzir prosječnu potrošnju pitke vode od nešto manje od tri litre po osobi dnevno, jedan hektar šume generira cjeloživotnu potrebu za pitkom vodom 800 ljudi - svake godine, kroz generacije.
LOGONA
Zeleno, zelenije - LOGONA. Ova tvrtka postoji više od 40 godina i zalaže se za certificiranu prirodnu kozmetiku najbolje kvalitete izravno s travnjaka u Salzhemmendorfu - mjestu proizvodnje neutralnom za CO2. Održivo djelovanje za LOGONU je jedini prihvatljivi način poslovanja.
Osim certificirane prirodne kozmetike, tvrtka u proizvodnji koristi održivu ambalažu i održivi reklamni materijal. LOGONA koristi reciklirani papir koji štedi do 70% vode. Korištenje recikliranog papira štedi ne samo vodu već i energiju, a drveće za proizvodnju ne mora biti posječeno. Tvrtka je takođ odlučila certificirane proizvode za njegu lica i kose pakirati u otiskane preklopne kutije bez štetnog utjecaja na klimu.
Međunarodna, neovisna organizacija GREEN BRAND više puta je nagradila prirodnu kozmetiku LOGONA. Brend je nagrađivan zbog svoje stalne predanosti održivosti, zaštiti okoliša i ekološkoj odgovornosti.
FABER-CASTELL

Preko 82% energije koju Faber-Castell troši širom svijeta dolazi iz obnovljivih izvora, s posebnim naglaskom na važnost električne energije iz hidroelektrana: turbina generira električnu energiju iz hidroelektrane Rednitz u sjedištu tvrtke u Steinu blizu Nürnberga od 1965. Vlastita hidroelektrana tvrtke potpuno je obnovljena 2014. godine i od tada pokriva oko petine potrošnje električne energije na tom mjestu. Osim vlastite ekološki prihvatljive proizvodnje energije, grupa kupuje i zelenu električnu energiju od početka 2020. godine: osim njemačkih lokacija, elektrane u Austriji, Peruu i Brazilu zelenu električnu energiju dobivaju i iz hidroelektrana. Svake se godine, ovisno o mjestu, uštedi od 40% do 90% emisije CO2.
Čista voda i voda za piće važne su sastavnice strategije održivosti. Eberhard Faber počeo je proizvoditi odabrane proizvode bez štetnog utjecaja na klimu 2021. godine i tako podupirujući dva globalna projekta za zaštitu vode. U Ugandi, gdje se voda tradicionalno kuhala na otvorenoj vatri, za obradu vode sada se koriste keramički filtri. Time se izbjegavaju emisije CO2, kao i krčenje šuma za ogrjev. U drugom projektu Faber-Castell daje doprinos morima bez plastike sustavnim prikupljanjem i recikliranjem plastičnog otpada na Haitiju, u Indoneziji i na Filipinima, smanjujući količinu otpada i u skladu s tim rasterećujući oceane.
BÖRLIND

Svi proizvodi tvrtke Börlind GmbH - kojima pripadaju marke ANNEMARIE BÖRLIND i DADO SENS - imaju oznaku "made in black forest". Ova oznaka izvornosti ne predstavlja samo povezanost tvrtke s prirodom, koja je oduvijek bila uzor i izvor inspiracije za razvoj i proizvodnju proizvoda već govori puno više: voda je osnova svake kreme. Dok neki proizvođači za proizvodnju koriste uobičajenu vodu iz slavine, Börlind ima vlastitu duboku izvorsku vodu. Ova posebno mekana voda dolazi iz dubokog izvora na imanju tvrtke, gdje je zaštićena od onečišćenja. Voda se odlikuje činjenicom da je vrlo čista i mikrobiološki savršene kvalitete. Također je bez pesticida i drugih zagađivača poput teških metala te je pogbata magnezijem, kalijem i natrijem.

Biotherm


Od samog osnutka, voda je doslovno najvažniji element u poslovanju Biotherma. Potaknuti globalnim problemom s vodom, Biotherm je 2012. godine osnovao platformu Water Lovers kao dio kampanje za zaštitu voda i mora na planeti. Tvrtka poduzima ciljane mjere protiv onečišćenja vode. Održivi pristup razvoju proizvoda putem formulacija koje njeguju vodu od iznimne je važnosti za Biotherm, a primjenjuje se izbacivanjem mikroplastičnih čestica iz svih proizvoda i ekološki dizajniranim losionom za sunčanje koje ne šteti vodama i podvodnom životu. Poduzeće je dodatno uložilo u održivu ambalažu, npr. kod Biosource-asortimana, a  budućnost ima ambiciozne  planove za daljnje poboljšanje održivosti kao i u zaštiti mora od onečišćenja.

Suradnja s vanjskim partnerima također je važna za Biotherm. Biotherm Water Lovers surađuju s Surfrider Foundation Europe od 2020. godine kako bi dodatno proširili svoju kampanju. Cilj suradnje je senzibilizirati javnost za održivu upotrebu vode iz oceana, rijeka i jezera, posebno zbog njihovog sve većeg zagađenja plastičnim otpadom. Na području zaštite mora, Biotherm je partner Misson Blue-a i Zaklade Tara Ocean.

Zaklada Tara Ocean, francuska neprofitna organizacija, aktivno se zalaže za zaštitu oceana i njihovih stanovnika od 2006. godine. Od tada istraživačko plovilo "Tara" plovi svjetskim oceanima prikupljajući znanstvene podatke koji pružaju važne informacije o utjecaju klimatskih promjena.

biotherm-world-water-day
WELEDA

Weleda se više od 90 godina zalaže za proizvodnju visokokvalitetne prirodne kozmetike. Tvrtka je također aktivna u zaštiti vrijednih resursa vode, a veliku važnost pridaju održivosti svojih proizvoda. Počevši od poštivanja ljudi i prirode duž cijelog lanca opskrbe do biorazgradivosti proizvoda. Tuševi, šamponi i proizvodi za čišćenje lica tvrtke Weleda potvrdili su da su biorazgradivi prema kriterijima OECD-a. Odnosno pri ispiranju proizvoda u otpadne vode ne ulaze tvari koje se bakterijama ili enzimima ne mogu razbiti na male dijelove.
Weleda je također uključena u suradnju s Borneo OrangUtan Survival (BOS), a riječ je o holističkom pristupu. U posljednjih 20 godina ne samo da su prašume s 55 000 stabala pošumljene i sačuvano stanište za orangutane, već su i razvijeni održivi izbori prihoda za stanovništvo. Trenutno je fokus projekta na ponovnom ovlaživanju isušenog tresetnog tla za dugoročnu obnovu prašume Mawas. U tu svrhu BOS gradi 20 brana kojima se polako zatvaraju umjetnu drenažni kanali i poduže razina vode. Voda se polako može ponovno nakupljati u zemlji, umjesto da iz nje istječe. Vlažnim tlom smanjuje se rizik od šumskih požara, a novoposađena stabla ostaju bolje zaštićena.
HYDROPHIL
Hydrophil proizvodi inovativne i održive higijenske proizvode. Svi proizvodi nisu samo veganski već nemaju štetaj utjecan na vodu. Trojica osnivača svjesni su važnosti ali oskudice vode kao resursa. Upravo zbog toga tvrtka podržava organizaciju Viva con Agua od 2013. godine. 10% ukupne dobiti preusmjerava se u Viva con Agua, organizaciju koja podržava brojne projekte za zaštitu vode te zagovara pristup čistoj pitkoj vodi, odgovarajućim sanitarnim uvjetima i higijeni.
MELVITA

Melvita već više od 35 godina pomiče granice istraživanja i inovacija kako bi pružila certificirane organske proizvode koji su jednako učinkoviti, ili čak učinkovitiji, od tradicionalne kozmetike. Tvornica sa sjedištem u Lagorceu, usmjerena je prema smanjenju štetnog utjecaja proizvodnje na okoliš. Polja se obrađuju bez pesticida, a povelja o održivoj berbi poštuje biološku raznolikost. Ambalaža dnevne njege Nectar de Roses dizajnirana je od 50% recikliranog materijala. Melvita koristi 30% recikliranu plastiku kada god je to moguće, a staklena ambalaža Melvitinih proizvoda je u potpunosti reciklirana, dok sav karton dolazi iz održivo uzgajanih šuma.
Kako bi zaštitili okoliš i regenerativni kapacitet prirode, u Melviti je oformljen  ogranak održivog ubiranja plodova koji se sastoji od osam točaka:

• Dobro botaničko znanje,

• Ubirati plodove u netaknutim prirodnim područjima, daleko od zagađenja,

• Poštivati biljke i uvijek ostaviti dio biljke netaknut kako bi se mogla regenerirati,

• Koristiti odgovarajuće alate,

• Koristiti posebne spremnike za transport,

• Sortirati, provjeravati, ukloniti strane objekte,

• Skladištiti žetvu u dobrim uvjetima (svijetlo, temperatura),

• Osigurati mogućnost utvrđivanja podrijetla sirovina

EQUA


Održive i moderne boce podsjećaju na važnost hidracije ali i brige za okoliš. Za svih koji se osjećaju frustrirano i nemoćno razmišljajući o plastičnom otpadu i obsežnosti problematike zagađenja okoliša, Equa je pronašla način kako pomoći. Godišnje proizvedena količina plastičnog otpada može kružiti Zemljom čak četiri puta, premalo otpada se reciklira, a za razgradnju samo jedne plastične boce potrebno je čak 450 godina. U Equai smatraju da svaki pojedinac može utjecati na promjene i svaki pojedinac ima važnu ulogu u svijetu. Svakodnevni mali koraci dovoljni su da zajedno pretvorimo planet Zemlju u bolje mjesto za život, smanjenjem upotrebe jednokratne plastike, podržavanjem lokalnih brendova i održive, etičke proizvodnje te odabirom dugotrajne boce za višestruku upotrebu. 

FROSCH

Organska kvaliteta od 1986. godine obećanje je proizvoda marke Frosch, a voda je bitan dio recepture u svim Frosch proizvodima. Proizvodi ne sadrže mikroplastiku, a PET boce izrađene su od 100% reciklirane plastike. Tvrtka sirovine dobiva iz vlastite bušotine duboke 70 metara. Voda se tretira onim što je poznato kao reverzna osmoza. Voda s otopljenim solima protiskuje se kroz polupropusnu membranu što omogućuje protok čiste vode i soli se skupljaju u tekućem koncentratu ispred membrane.
Werner & Mertz, matična tvrtka Frosch, također jača vodno okruženje izvan prostorija tvrtke. Uz podršku, NABU je uspio osigurati važna područja za mrijestilišta, kao i ljetna i zimska staništa, te osigurati povratak žaba u poplavna područja Rajne, posebno između Bingena i Mainza. Suradnja je doprinos održavanju prirodne ravnoteže i biološkog riječnog krajolika, kao i ostalih vodenih staništa, poput močvara kao i općenito želja da se učini više za zaštitu vode. 

Održivost kod naših Müller robnih marki

U proizvodnji Müller robnih marki također veliku važnost pridajemo zaštiti okoliša i vode, a svoje proizvode i njihove ambalaže kontinuirano unapređujemo..

Mnogi naši proizvodi AVEO, Barfuss, Duchesse, LavozonSensiDent ili Terri Naturi ne sadrže mikro plastiku, a takvi proizvodi imaju i prepoznatljiv logo. 
Svi novi Müller robnih marki provjeravaju se i dizajniraju sukladno ekološkim aspektima i održivosti, dok istovremeno ambalaža i sastojci najtraženijih proizvoda se unapređuju.

Svijet se okreće i mi se okrećemo s njim. Za okoliš, za Vas, za bogatu budućnost!
Sve je više proizvoda Müller robne marke s ekološkim / socijalnim pečatom, poput Plavog anđela, Fairtradea, raznih organskih brtvi, FSC i drugih. Čak i na Öko-Testu, proizvodi naših vlastitih marki mogu redovito impresionirati.

Ponosni smo što smo već bezbroj proizvoda mogli učiniti održivijima, te Vam želimo predstaviti nekoliko zanimljivih činjenica:

  • Naši Duchesse štapići za uši 300 komada, umjesto plastičnog štapića imaju ekološko papirnato tijelo, te su pakirani u kutiji napravljenoj od papira. Papir koji se koristi potječe iz održivo gospodarenih šuma i kontroliranih izvora. Izbacivanjem plastike iz ovog proizvoda se stvara godišnja ušteda od 30 tona plastike. 2019. godine smo za tu inovaciju nagrađeni "International Salute to Excellence Award" u kategoriji Personal Care.
  • godine je Facit Research proveo studiju u području kozmetike, pomoću online ispitivanja koja je najodrživija kozmetička marka s gledišta kupaca. Studija je pokazala da je naša Müller robna marka Terra Naturi dospjela na 4. mjesto.
    Iste godine su Terra Naturi kreme za ruke Neven i Lopoč od Ökotest-a ocijenjene s „vrlo dobro“.
  • Naše nove AVEO kreme za ruke i Lavozon Sea Love proizvodi punjene su u Green Maple Leaf™ tubu. Ove tube se, bez zatvarača, mogu 100% reciklirati. Osim toga te tube su puno tanjeg materijala, tako da se kod proizvodnje jako puno štedi na materijalu.
  • CleanPac Recycling vreće za otpad sastoje se 80% iz recikliranog materijala. 40% od toga potječe od otpada iz žute kante. Udio korištenih održivih sirovina je time znatno veći nego kod standardnih vreća za otpad. Ambalaža CleanPac Recycling vreća za otpad je proizvedena od 100% recikliranog papira, te je stoga označena certifikatom „Plavim anđeo“.
  • Kod naših Softstar papirnatih maramica redizajnirali smo pojedinačna pakiranja i kutije. Zahvaljujući tanjoj foliji pojedinačnih pakiranja i zbog odricanja plastičnog uloška u većini naših kutija, smo već napravili znatnu uštedu na plastici. U svrhu još jednostavnijeg recikliranja se sada odričemo i upotrebe UV laka. Naš cilj je proizvodnja svih naših kutija bez plastike i UV laka.